Gå til innhold

Alarmerende tall fra staten

Ranger emnet

LupoB0Y

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja... Vi kan jo alltids klage, men problemet med dette landet er at uansett hvor mange eller hvem man stemmer på så fortsetter den negative tendensen...

Mannen i gata (gjerne med bil) skal betale mer og mer og mer, mens vi skal i større grad gi bort mer penger og støtte mer tull enn noensinne...

Er forjævlig dumt når man ser stakkars småbarnsfamilier som må ta til takke med å kjøre rundt i en gammel, løen bil bare pga. det er gunstig avgiftsmessig o.l....

Når uhellet først er ute, så blir det jo maksimalt med jævelskap ut av det hele... :(

Staten fortsetter å sparke oss mens vi ligger nede... Fuckin' cowards!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Statens antatte inntekter i 2004:

Avgifter fra bensin: 10.000.000.000kr

Avgifter fra diesel: 5.000.000.000kr

Omregistreringsavgift: 2.000.000.000kr

Årsavgift: 7.000.000.000kr

Engangsavgift/Importavgift: 14.000.000.000kr

Bompenger: 4.000.000.000kr

Personskadeavgift: 1.000.000kr

Til sammen: 43.000.000.000kr

(43 milliarder kr)

Satens antatte utgifter i 2004:

Staten: 12.000.000.000kr

Fylkene: 2.000.000.000kr

Kommunene: 3.000.000.000kr

Til sammen: 17.500.000.000kr

I tillegg kommer mva, parkeringsavgifter, gebyrer, bøter, ferger osv.

(17 milliarder kr)

Statens overskudd på bilregnskapet: 26.5 milliarder kr.

kilde: Bladet Bil og Opplysningsrådet for Veitrafikken

Heia Norge chicken

Føler med dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Jaja... Vi kan jo alltids klage, men problemet med dette landet er at uansett hvor mange eller hvem man stemmer på så fortsetter den negative tendensen...!

Ja.. Spiller ingen rolle om vi har B o n d e v i k som statsminister eller om vi setter en tilbakestående amøbe som bare kan si BRUN SAUS i ledelsen... akkuratt samme vil skje.. Priser stiger. ingenting blir forbedret..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F***!! Satt akkurat å så på holmgang, og jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne.

At det er mulig å være så stokk dum som Skogholm trodde jeg det ikke var..

Greit nok at hun kanskje ikke klarer å gjøre noe akkurat der og da, men hun burde hvertfall ta de som sitter der seriøst, og prøve å ta innover seg det som blir sagt!!

Hun svarte jo pokkeren meg ikke på et eneste spørsmål som ble stillt, hu bare rodde seg unna med staten,komuner blablablabla

Det er rett og slett for jævelig å sitte der og si at de bruker masse penger når de egentlig ikke gjør en dritt..

Skjønner at ikke alt av avgiftene kan gå til vei, men det burde være en balanse mellom hva vi gir og hva vi får. VI må se at det NYTTER!!!

Hun sier det at de har satset mye på veier, men de kan ikke satse mer fordi ulykkestallene er så høye !!?!?!?!!

Skogholm: KANSKJE DET ER EN SAMMENHENG !!!!!:rolleyes: :mad: :rolleyes:

Kunne skrevet i mange timer nå, men må bare gi meg..

Hater politikere! De gjør ikke annet enn å prate dritt og å skyve ansvar og skyld over på andre!!!

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HU dama der er helt KNOLL TOTT i HODET...

Hun skjønte ikke at Folk hadde råd til å ha 2 biler...

Og når Øystein sunde sa han hadde 5 Biler.. Så skjønte/ville ikke høre at meste parten av de var Veteraner... Og de brukte bare 2 om gangen. (regner med at bare 2 er registrert) Og begge de var visst veteraner.. som alle vet er det vel ikke veiavgift på veteran biler..

Sagt det før, sier det igjen... Kan ikke ha en som ikke har noe forhold til BILrelatert matriale å ha ansvar når hun ikke intresserer eller skjønner at Bil norge er ett rent helvette når det gjelder avgifter.

kunne gitt a 5 fingre hvis jeg hadde sittet ved siden av henne under den debaten... Gitt a en skikkelig slap og fått henne til å åpne det trangsynte blikket hun har. Lever i en drømme verden..Sikker knipsa litt for mye piller med b o n d e v i k og svever på en sky med rosa elefanter..

edit:

Og når han som mista dattra si åpnet seg og fortalte om dette... så begynte hu å si at hun har vært på mange minnestunder og tatt imot vedrørende og sånt. At hun tørr å si sånt. For det hjelper jævlig å gå i minnestund til noen hun faen ikke kjenner.

Hun Lovte at KOLSÅS banen åpnet på nytt... ooohh.. greit at den åpner.. da får jeg å tilgang INN til byen på 17. mai.. er vel enste gangen jeg har brukt den de siste 3 åra..

Er bra for de som har jobb i byen da...

men dette hjelper bare de som bor i BÆRUM.. ingen andre..

jaja..

Orker ikke skrive mer.. hun dama er ikke verdt det..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

så sant.. uansett politikere på toppen så er det et heeeelt byrokrati bak dette igjen som vi i dette "demokratiske" landet ikke har mulighet til å stemme bort!

å det å si at norge ikke er så ille å leve i er jo bare piss, greit nokk hoved majoriteten av befolkningen bor ikke i hus lagd av elefant bærsj som i noen deler av verden, men oppi hodene våre er det ikke så veldig velstand.. når de aller fleste går rundt å forakter politikere de bare lyger uansett! så er det jo noe galt! det er disse meneskene som skal forvalte resusjene i dette landet! å vi er ikke fornøyd med noen av dem nesten!

kansje på tide med forandring? har lenge vært imot militæret... å det norske skolevesen å helsevesen å ..... ikke sant? vi liker det ikke men vi gjør ikke no med det!

kan man kansje få igang en mini revulusjon? trenger ikke klikke bananas å sloss.. men disse politikerne å byrokratiet burde da kunne bekjempes?

for erlig talt.. det skal da ikke være sån at folket skal "kjempe" mot myndighetene? det er noe som er alvorlig galt, å det noe er persjoner som tviholder på tradisjoner å tro om at sån det altid har vært, er best!

ta konge huset... vi trenger dem faen meg ikke! bortkasta penger!

blir så sur av å tenke på bilen til bondevik.. skal han representere norge så får han faen meg kjøre noe vi i norge ville kunne kjørt! han trenger ikke den bmw'n.. sku likt å sedd han i en scoda octavia med 1.8 motor å litt utstyr.. det er det mere respekt av en en 5430493 milioners bmw!!!

blir så jævlig sur av dette at jeg slutter å skrive nå! men tenk på mini revulusjonen! ikke bare vær misfornøyd! handling er viktig! å du kan faktisk gjøre en forsjeld!

(edit: leifer å komma, klarte meg ikke så bra på skolen å sliter den dag i dag med det... reform 97 blei forkastet av svenskene (ikke på langt ner så god som den MINIMUM må være sa de vel) å adoptert å omfavnet av norskene) HURRA FOR NORGE!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

*rope ut*: SVERIGE, SVERIGE, SVERIGE, SVERIGE, SVERIGE :rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider