volvo_v70 Skrevet Mars 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2010 Jeg har en Audi 80, vurderer å fjerne bremsekraft regulatoren, er det noen som har peiling på om det er lov? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 1. Hvordan har du tenkt å fjerne den siden den sitter sammen med bremsevæsketanken og bremsesylinderene? 2. Hvorfor? 3. Tviler sterkt på at det er lov siden den forsterker bremsekraften og gjør det lettere å bremse. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Bremsekraftregulator? Mener du lastventilen? Og finnes slike overhodet på en audi80, trodde det var mer vanlig på varebiler og større. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Bremsekraftregulator? Mener du lastventilen? Og finnes slike overhodet på en audi80, trodde det var mer vanlig på varebiler og større. Er ikke forferdelig uvanlig på personbiler også... De har derimot stor sjanse for å sette seg da bevegelsene er små (lite eller ingen last stort sett) Kan ikke tro at du har lov til å fjerne den, er ikke særlig smart. Litt glatt underlag\stor fart + panikkbrems = komme med ræva først :knock: Om det er noen som merker det er en annen ting... Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Ikke kødd med bremsesystemet på bilen din, eller andres.Det er der for en grunn! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 med bremsekraftregulatoren regner jeg med at du mener en ventil som gir mindre trykk til bakhjula..... om det er denne ville jeg ligget langt unna. du oppnår ikke noe annet enn å få farlige bremser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Som andre sier, LIGG UNNA! Du vil vel også få problemer på EU, ettersom bremsefordeling mellom for og bakaksel ikke er riktig lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 1. Hvordan har du tenkt å fjerne den siden den sitter sammen med bremsevæsketanken og bremsesylinderene?3. Tviler sterkt på at det er lov siden den forsterker bremsekraften og gjør det lettere å bremse. Og du har virkelig lært deg å lese gjennom? Men back til business. Med bremsekraftregulatoren regner jeg med du mener lasteavhengeg ventil, altså den som regulerer bremsekraften til bakakselen, vel, du må ha noe som reduserer trykket der, hvis ikke så kommer du til å få feil på EU med mangelen "åpenbare feil i bremsekraftfordelinga" Men om din har en lasteavhengig ventil som sitter, og du finner en delebil, men samme bremsene men en fast ventil, så bør det være fullt mulig å bygge om. Men om du forteller litt om hvorfor du vil dette, så kanskje noen kan gi deg evt. tips.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_v70 Skrevet Juli 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 Bremsekraftregulator? Mener du lastventilen? Og finnes slike overhodet på en audi80, trodde det var mer vanlig på varebiler og større. Ja det finnes :P men jeg klarte endelig å skaffe en ny regulator, men jo da er vist mere vanlig på personbiler en det jeg trodde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg