Gå til innhold

eksos/enderør til a4 b6

Ranger emnet

dekar

Anbefalte innlegg

Heiasnn. vurderer å montere rustfritt anlegg fra kat. noen anbefalinger for hvilke produsenter en bør gå for? hvor holder disse eventuelt til?

Hvilken størrelse på utblås bør en gå før? 3", 3.5", 4"?

Er det 2.5" på de originale dobble utblåsene på denne ('04 sline)?

Vurderer om jeg bare skal montere noe stusser midlertidig da jeg ikke helt ennå vet hvilket og hvor lang tid det tar å få montert komplett anlegg. Hvor finner jeg dette, og er det mye modifisering ute å går for å få til dette?

Er ute etter noe som dette:

91_1900798219.jpg

Spurte eieren om hva slags eksos/stusser dette var, og fikk beskjed om at det var s-line, noe jeg tviler litt på siden audi ikke har noe eksos som ekstrautstyr.. eller?

på forhånd takk!

- 04 Audi A4 1.8TQ Avant

Ring mæ 40221277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte komplett eksos fra BSR til min B6 TQ, anbefales på det sterkeste! Veldig enkelt å montere/demontere. Tror det var 2,5" med 3" utløp ellernoe.

IMG_1625.jpg

2010 Audi A3 1.6 TDI sportback S-line

2002 VW Golf TDI 4MOTION(solgt)

2002 A4 1.8 TQ Lim (solgt)

1999 A4 1.8 TQ Avant (solgt)

1995 A4 1.8 Sedan (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få tak i 3.75" stusser, det ser best ut i mine øyne.

Miltek, AWE, Magnaflow osv har utrolig fin lyd i seg, men de er relativt dyre fra USA.

Sånn litt mer lokalt har du jo Simons, Supersprint (Thorsov og BilXtra), eller Ferrita i Sverige.

Hva ligger de på fra USA?

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. takk for mange bra svar!

tror jeg går for stusser i første omgang. Er ute etter noe lignende som på bildet (rød bil). noen som har noe konkret å komme med av kjøpsanbefaling etc? hvordan er det med montering av dette? trenger man å kappe gammel eksos eller er det bare å tre over gammelt rør liksom?

- 04 Audi A4 1.8TQ Avant

Ring mæ 40221277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lett det er å montere bare "stusser", da lyddemperen sitter rett bak hekkspoileren. Ville gått for en løsning med rør fra midtre lyddemper og bakover, slik at du får komplett lyddemper med "stuss".

Noe slik fra supersprint feks:

26217.jpg

26215.jpg

Veldig lett å montere, bare festes på din eksisterende midtre lyddemper, denne:

27435.jpg

2010 Audi A3 1.6 TDI sportback S-line

2002 VW Golf TDI 4MOTION(solgt)

2002 A4 1.8 TQ Lim (solgt)

1999 A4 1.8 TQ Avant (solgt)

1995 A4 1.8 Sedan (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider