Gå til innhold

opel omega 2.5 td vanskelig og starte om morgenen hjelp???.

Ranger emnet


tsracer

Anbefalte innlegg

har en opel omega b 2.5 td

den er litt vanskelig og starte om morgenen men starter med en gang vis man har fått start på den. akuratt som om diesel`n renner tilbake så man må stå og dra den på starteren om morgenen.

 

noen som vet hva dette kan være?

http://www.bilforumet.no/faq

 

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en opel omega b 2.5 td

den er litt vanskelig og starte om morgenen men starter med en gang vis man har fått start på den. akuratt som om diesel`n renner tilbake så man må stå og dra den på starteren om morgenen.

 

noen som vet hva dette kan være?

 

Kan være så mangt. Lite hull i en dieselslange så den får i seg litt luft når den står rolig, enveisventil i pumpa, men mest sannsynlig glødeplugger. Prøv å gløde to ganger om morgenen (tenning på - glødelampe slukker - tenning av - tenning på - glødelampe slukker - start) Hvis det går lettere da, så kan du nok forberede deg på å skifte glødeplugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være pumpa som begynner å bli dårlig. Skru av den ene slangen på en sylinder og sjekk om det spruter. Regner med at det er direkte innsprøytning på disse så da er det enkelt :)

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki skal sjekke ut dette.

glemte og skrive at den ble sån etter at de var så kaldt i vinter da det var 30 blå.

og diesel systeet frøs fra tanken til motor virket det som.

har prøvd og gløde den flere anger og det hjelper ikke.

http://www.bilforumet.no/faq

 

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være lekkasje i returslangene fra dysene, typisk feil. Kjøp universalslange på Tess i samme diameter, det gjorde susen på min, jeg hadde samme symptomer og min ble helt finn etterpå.

 

Ellers er jo bytte av glødeplugger lurt (litt jobb fordi det er så trangt å få av innsuget). Har du prøvd å gløde den "manuelt"? Dvs mellomhakket med nøkkelen mellom tenning og når den starter? Jeg må gløde min sånn hele tiden, noe tull med releet

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være lekkasje i returslangene fra dysene, typisk feil. Kjøp universalslange på Tess i samme diameter, det gjorde susen på min, jeg hadde samme symptomer og min ble helt finn etterpå.

 

Ellers er jo bytte av glødeplugger lurt (litt jobb fordi det er så trangt å få av innsuget). Har du prøvd å gløde den "manuelt"? Dvs mellomhakket med nøkkelen mellom tenning og når den starter? Jeg må gløde min sånn hele tiden, noe tull med releet

 

 

oki kanskje jeg sku prøvd og byttet den slangen.

nei bare glder den som vanlig. har prød det noen ganger men virker som den tenner men at dieselen hr rent til bake i tanken så jeg må tinge den fram igjen.

kan prøve og gløde den manuelt det ar jeg ikke prøvd enda.

 

for når jeg får start på bilen så starter den så lett etterpå. er liksom vis bilen står rolig i ca 8 timer da blir den sån

http://www.bilforumet.no/faq

 

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var AKKURAT sånn min var også.. Håpløs å starte når den hadde stått en stund, måtte dra den kjempelenge på starteren.

 

De slangene har godt av å byttes uansett, så jeg tror det er et lurt sted å starte. Koster en hundrelapp på Tess for slange også. Bare å nappa av de gamle og så klippe til nye i riktig lengde og presse hardt på. Må kanskje bruke ei nebbetang for å få de ordentlig nedpå niplene.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var AKKURAT sånn min var også.. Håpløs å starte når den hadde stått en stund, måtte dra den kjempelenge på starteren.

 

De slangene har godt av å byttes uansett, så jeg tror det er et lurt sted å starte. Koster en hundrelapp på Tess for slange også. Bare å nappa av de gamle og så klippe til nye i riktig lengde og presse hardt på. Må kanskje bruke ei nebbetang for å få de ordentlig nedpå niplene.

 

oki ja men da skal jeg få byttet den slangen så fort som mulig. og håpe den blir som før igjen da det bare var og vri om og starte:)

http://www.bilforumet.no/faq

 

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var AKKURAT sånn min var også.. Håpløs å starte når den hadde stått en stund, måtte dra den kjempelenge på starteren.

 

De slangene har godt av å byttes uansett, så jeg tror det er et lurt sted å starte. Koster en hundrelapp på Tess for slange også. Bare å nappa av de gamle og så klippe til nye i riktig lengde og presse hardt på. Må kanskje bruke ei nebbetang for å få de ordentlig nedpå niplene.

 

 

hvor lang slange kjøpte du?

skiftet du fra returen på dysene og bak til tank?

http://www.bilforumet.no/faq

 

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en drøy meter tror jeg. Slangen er 3,2 mm forøvrig. Jeg skiftet ikke bak til tank nei, bare returslangene som går fra mellom dysene og tilbake til dieselpumpa. Det er de korte svarte som går i bue mellom hver dyse innimellom innsuget. Regner med at det ligger en del dieselsøl nede rundt dysene hos deg, det gjorde det hos meg.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår