Gå til innhold

Får ikke nok bensin i 2. giret?

Ranger emnet


bfplayer

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva det kan være for noe men når jeg kjører i lavt turtall i 2. giret nøkker motoren veldig og jeg humper av gårde som en kjøreskoleelev. Det er akkuratt som om den ikke får nok bensin... Så jeg pleier å gi jernet og når den kommer opp i litt høyere turtall slutter den å humpe og kjører fint...

 

Har ikke merket noe til dette i verken 1. 3. eller 4. giret.

Kan det være girkassa?

 

Har hatt bilen i 2 dager nå og er ellers veldig fornøyd :)

245 87 mod med K motor.

1987 Volvo 245GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk ut choken.

 

Dra ut Choken hver gang jeg skal kjøre i 2. gir?

 

Har kjørt en del i dag og det virker som om den går bedre når den er god å varm... Men fortsatt tar det tid før den går såpass fint.

Kanskje noe med innsprøytninga å gjøre?

 

Tror jeg tar meg en tur til Volvo og spørr.

1987 Volvo 245GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. tror jeg tar en tur innom volvo og spørr, for å være helt sikkter.

 

En annen ting:

Viftereima piper helt sykt! Den hyler og piper når jeg kjører i 1. og 2. giret, når jeg kommer opp i nok fart gir den seg. Noen ganger piper den ikke noe... varierer

Jeg har hatt bilen i 3 dager nå men har litt erfaring ettersom en kompis har enda værre piping i sin 240.

Er det bare å stramme eller burde jeg bytte hele reima?

1987 Volvo 245GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare og stram reima de så forsvinn pippinga.

 

du skriver at du har b230k da er det forgasser. de motoran dær er veldig mye vacum greier på. ville gått over med startgass og sprayet over alle vacum kontaktene og slangene og sett. skift bensinfilter f.eks.

 

kordan er det på lavt turtal i 1giret? 3giret 4 giret? humper den og styrer på? tviler at det er noe bensin tull du har egentli. hvis den er fin på alle giran og høgt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare og stram reima de så forsvinn pippinga.

 

du skriver at du har b230k da er det forgasser. de motoran dær er veldig mye vacum greier på. ville gått over med startgass og sprayet over alle vacum kontaktene og slangene og sett. skift bensinfilter f.eks.

 

kordan er det på lavt turtal i 1giret? 3giret 4 giret? humper den og styrer på? tviler at det er noe bensin tull du har egentli. hvis den er fin på alle giran og høgt turtall.

 

ok... da strammer jeg bare reima!

 

Jeg har hovedsakelig bare merket det på 2. giret, men slurer nok litt på lavt turtall i 3. giret også! og dette skjer kun når motoren er kald. etter en ganske lang kjøretur i dag var den helt fin og god å kjøre!

 

Bilen er også ganske vond å starte når den er kald... starter aldri uten choke! så den må dras ut og når jeg starter lar jeg den stå å svive litt med choken på en liten stund før jeg begynner å kjøre. det er da den fusker bra på lavt turtall også, når den er kald... derfor pleier jeg å straffe den litt med å dra den opp i 70 på 2. giret. Når jeg har gassen i bånd rusker det men når farten øker forsvinner ruskinga og vogna går som et skudd.

 

Clutchen blir også ganske straffa for at jeg ikke skal dævve bilen mens jeg kjører litt seint i en oppforbakke.

1987 Volvo 245GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel Stromberg gasser på denne? Har du sjekka oljenivået på forgasseroljen isåfall? Skru ut den plast toppa som sitter øverst på gasseren, trekk ut stempelet og sjekk oljenivå.

 

Og når du har rett oljenivå skal du kjenne motstand når du presser stempelet ned på plass igjen. Du kan også ha hull i forgassermembranen som er en standard feil på disse gasserne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Er vel Stromberg gasser på denne? Har du sjekka oljenivået på forgasseroljen isåfall? Skru ut den plast toppa som sitter øverst på gasseren, trekk ut stempelet og sjekk oljenivå.

 

Og når du har rett oljenivå skal du kjenne motstand når du presser stempelet ned på plass igjen. Du kan også ha hull i forgassermembranen som er en standard feil på disse gasserne..

 

Hmm jeg tror jeg har en Pierburg forgasser...

Det er sånn stort svart "lokk" som sitter oppå den og rør som går ned til luftfilteret.

 

Skal jeg skru av den svarte plastikk toppen?

 

Og hvordan sjekker jeg olja på denne? noen guide på slikt?

 

Takk

1987 Volvo 245GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste gjennom en guide for bytte av tennplugger så jeg dette:

 

Hvis tennpluggene dine begynner å bli dårlige, merkes det godt på kjøreegenskapene. Bilen som tidligere har framvist en myk og smidig gange, vil få en hakkete og ujevn fremdrift. I tillegg til denne nye og mindre sjarmerende egenskapen, vil du også oppdage at drivstofforbruket og eksosutslippet øker. Problemene oppstår fordi slitne plugger krever mer krefter for å fungere enn det som faktisk er tilgjengelig. En syndeplugg blant et sett på fire, kan forårsake en 25 prosents reduksjon i motorytelser, og tilsvarende økning i drivstofforbruk.

 

Det er akkuratt slik bilen oppfører seg!

 

Stikker opp og kjøper noen nye plugger på biltema i morra... så får jeg se om det hjelper ;)

1987 Volvo 245GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår