Gå til innhold

volvo v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

se i bl.a amcar bladene, der pleier det å være annonser med ombyggings-kit til 200 og 700-serien tror jeg.. Det er med godkjenningspapirer, motorfester osv...

 

Hvis jeg ikke er helt på tur nå dah..

 

Åssen volvo snakker vi?

 

Velkommen til forumet forresten ;)

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er du ikkje. Før ombyggingskit for V8 i Volvo. Desse kitta inneholder ihverfall motorfester og det bruker å stå avartert i amcar. Du må også ha volvo deisel-fjører framme for å få godkjent bilen. Det er veldig enkel prosess å sette i. Den orginale volbo-bakakselen tåler kreftene også.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de dårlige motorfestene som er annonse for i amcar er ikke noe å bruke . de er alt for svake.idiotkonstruksjon spør du meg. hadde de på min gamle 242 med 305 motor. de bøyer seg for ingenting.

har og sett de på en 760 her i bergen ,akkuratt det samme. de bøyde seg.prøv å lag noen selv. få motoren så langt tilbake som muligt.

godkjenningspapirer får man ved å henvende seg til volvo norge.

200hk med uventilerte skiver foran og 220hk med ventilerte skiver.det er godkjent i norge av volvo.skal også montere diesel fjører foran.var igjennom den mølla for 10 år siden.

240 z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240 z

de dårlige motorfestene som er annonse for i amcar er ikke noe å bruke . de er alt for svake.idiotkonstruksjon spør du meg. hadde de på min gamle 242 med 305 motor. de bøyer seg for ingenting.

har og sett de på en 760 her i bergen ,akkuratt det samme. de bøyde seg.prøv å lag noen selv. få motoren så langt tilbake som muligt.

godkjenningspapirer får man ved å henvende seg til volvo norge.

200hk med uventilerte skiver foran og 220hk med ventilerte skiver.det er godkjent i norge av volvo.skal også montere diesel fjører foran.var igjennom den mølla for 10 år siden.

 

Er to forskjellige som annonsere disse festene han ene er seriøs han andre ikke.

Jeg har sett begge festene og like ingen av de jeg hadde laga egene og fått motoren 5cm lengre bak en begge de to festene.

 

Stå på ut i garasjen og sveise.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PROBLEMET ER SOM ERA SIER. DE MOTORFESTENE SOM SELGES HER ER KOPI AV JAGTHATSRUN SINE FESTER.BARE AT DE HAR FLYTTER MOTOREN LENGER FREM FOR Å FÅ PLASS TIL HEI FORDELER.BILEN BLIR DA FRAMTUNG SOM BARE POKKER.DET MEST POSITIVE MED DET ER AT DU IKKE TRENGER SÅ MYE MOTOR FOR Å SPINNE. DENN SPINNER FOR INGENTING. MØKKAFESTER.

240 z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

på org bremser får du godkjent 200hk, på ventilerte skiver får du godkjent 220hk.

 

du må ha diesel fjærer, samt GT stag (de som går fra hjulhus tårn til torpedovegg).

 

Ellers er det bare å passe på at totalvekt av bilen ikke overskrides pga motorvekt.

 

dvs. skaff en motor som var orginalt max 220hk.

så må du vise bilen til et volvo verksted og de må sjekke at du har alle de påkrevde delene (diesel fjærer, etc).

 

jeg tror senkefjærer som er tüv til diesel 240 også blir godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240 z

de dårlige motorfestene som er annonse for i amcar er ikke noe å bruke . de er alt for svake.idiotkonstruksjon spør du meg. hadde de på min gamle 242 med 305 motor. de bøyer seg for ingenting.

har og sett de på en 760 her i bergen ,akkuratt det samme. de bøyde seg.prøv å lag noen selv. få motoren så langt tilbake som muligt.

godkjenningspapirer får man ved å henvende seg til volvo norge.

200hk med uventilerte skiver foran og 220hk med ventilerte skiver.det er godkjent i norge av volvo.skal også montere diesel fjører foran.var igjennom den mølla for 10 år siden.

 

Er det den sølvgråe 760en som er ombygd hos Polly.?

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flames

Hvilken girkasser blir brukt. Hvilken muligheter har man? Er det letteste/greiest å ha motor og girkasse fra samme bil?

Nå spørs det om jeg klarte å poste dette på riktig sted da...?

 

Enkleste er å bruke en vanlig TH350 kasse(og vanligest?), men har du råd kan du kjøpe en TH700 kasse og få ned bensinforbruket litt.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår