Flames Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Lurer på om det er noen der ute, som vet noe om godkjenning, ombygging o.s.v av volvo med chevrolet v8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Bruk søkefunksjonen i forumet (oppe til høyre i form av et forstørrelseglass) og søk på volvo v8.Da får du opp en side med eventuell info Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 se i bl.a amcar bladene, der pleier det å være annonser med ombyggings-kit til 200 og 700-serien tror jeg.. Det er med godkjenningspapirer, motorfester osv... Hvis jeg ikke er helt på tur nå dah.. Åssen volvo snakker vi? Velkommen til forumet forresten ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Nei, det er du ikkje. Før ombyggingskit for V8 i Volvo. Desse kitta inneholder ihverfall motorfester og det bruker å stå avartert i amcar. Du må også ha volvo deisel-fjører framme for å få godkjent bilen. Det er veldig enkel prosess å sette i. Den orginale volbo-bakakselen tåler kreftene også. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 z Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 de dårlige motorfestene som er annonse for i amcar er ikke noe å bruke . de er alt for svake.idiotkonstruksjon spør du meg. hadde de på min gamle 242 med 305 motor. de bøyer seg for ingenting. har og sett de på en 760 her i bergen ,akkuratt det samme. de bøyde seg.prøv å lag noen selv. få motoren så langt tilbake som muligt. godkjenningspapirer får man ved å henvende seg til volvo norge. 200hk med uventilerte skiver foran og 220hk med ventilerte skiver.det er godkjent i norge av volvo.skal også montere diesel fjører foran.var igjennom den mølla for 10 år siden. Siter 240 z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Her selger de diverse ombyggingsdeler og dessuten ombyggingsmanualer til både 240 og 740: http://www.jagsthatrun.com/index.html Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by 240 z de dårlige motorfestene som er annonse for i amcar er ikke noe å bruke . de er alt for svake.idiotkonstruksjon spør du meg. hadde de på min gamle 242 med 305 motor. de bøyer seg for ingenting. har og sett de på en 760 her i bergen ,akkuratt det samme. de bøyde seg.prøv å lag noen selv. få motoren så langt tilbake som muligt. godkjenningspapirer får man ved å henvende seg til volvo norge. 200hk med uventilerte skiver foran og 220hk med ventilerte skiver.det er godkjent i norge av volvo.skal også montere diesel fjører foran.var igjennom den mølla for 10 år siden. Er to forskjellige som annonsere disse festene han ene er seriøs han andre ikke. Jeg har sett begge festene og like ingen av de jeg hadde laga egene og fått motoren 5cm lengre bak en begge de to festene. Stå på ut i garasjen og sveise. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by 240 z de dårlige motorfestene som er annonse for i amcar er ikke noe å bruke . PÅ en måte har du heilt rett. For de er veldig svak. Men de går and å forsterke de litt. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 z Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 PROBLEMET ER SOM ERA SIER. DE MOTORFESTENE SOM SELGES HER ER KOPI AV JAGTHATSRUN SINE FESTER.BARE AT DE HAR FLYTTER MOTOREN LENGER FREM FOR Å FÅ PLASS TIL HEI FORDELER.BILEN BLIR DA FRAMTUNG SOM BARE POKKER.DET MEST POSITIVE MED DET ER AT DU IKKE TRENGER SÅ MYE MOTOR FOR Å SPINNE. DENN SPINNER FOR INGENTING. MØKKAFESTER. Siter 240 z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 hei! på org bremser får du godkjent 200hk, på ventilerte skiver får du godkjent 220hk. du må ha diesel fjærer, samt GT stag (de som går fra hjulhus tårn til torpedovegg). Ellers er det bare å passe på at totalvekt av bilen ikke overskrides pga motorvekt. dvs. skaff en motor som var orginalt max 220hk. så må du vise bilen til et volvo verksted og de må sjekke at du har alle de påkrevde delene (diesel fjærer, etc). jeg tror senkefjærer som er tüv til diesel 240 også blir godkjent. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 forresten.. i en 740 får du godkjent 240hk, om du bytter støtdempere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flames Skrevet Februar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Hvilken girkasser blir brukt. Hvilken muligheter har man? Er det letteste/greiest å ha motor og girkasse fra samme bil? Nå spørs det om jeg klarte å poste dette på riktig sted da...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flames Skrevet Februar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Ja, det klarte jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by 240 z de dårlige motorfestene som er annonse for i amcar er ikke noe å bruke . de er alt for svake.idiotkonstruksjon spør du meg. hadde de på min gamle 242 med 305 motor. de bøyer seg for ingenting. har og sett de på en 760 her i bergen ,akkuratt det samme. de bøyde seg.prøv å lag noen selv. få motoren så langt tilbake som muligt. godkjenningspapirer får man ved å henvende seg til volvo norge. 200hk med uventilerte skiver foran og 220hk med ventilerte skiver.det er godkjent i norge av volvo.skal også montere diesel fjører foran.var igjennom den mølla for 10 år siden. Er det den sølvgråe 760en som er ombygd hos Polly.? Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by Flames Hvilken girkasser blir brukt. Hvilken muligheter har man? Er det letteste/greiest å ha motor og girkasse fra samme bil? Nå spørs det om jeg klarte å poste dette på riktig sted da...? Enkleste er å bruke en vanlig TH350 kasse(og vanligest?), men har du råd kan du kjøpe en TH700 kasse og få ned bensinforbruket litt. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.