kjetilbm Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Hei. Jeg kom over en moped på finn, til en tilsynelatende veldig god pris. Ble interessert, så jeg dro og så på den. Mopeden var i god stand, og prisen var fin, så jeg var som sagt veldig interessert i å kjøpe den. MEN. Selger hadde visst ikke noe vognkort på den. Spurte hvorfor, og han svarte at han måtte levere det inn til biltilsynet for en eller annen grunn. Anyways. Jeg kjøpte den likevel, og satset på at det kom til å løse seg på en eller annen måte. Men what to do now? Jeg har 1 stk moped og 1 stk utfyllt salgsmelding, men ingen vognkort. Kan jeg få nytt vognkort hos Vegvesenet når jeg leverer salgsmeldingen? Eller hvordan gjør vi dette? Står forresten skilt på den, men årsavgift for 2010 er ikke betalt. Håper noen kan hjelpe. Takker på forhånd. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Dra til biltilsynet å meld tapt vognkort. Lever så omregistreringspapirene så får du nytt vognkort tilsendt i posten. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Mener å ha hørt at man melde vognkortet tapt, som du sier, men er det ikke selger som må gjøre det? Vegvesenet krever vel at selger skriver under etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Om det er vognkort fra etter 1.juni 2004, så må del-2 skrives under av selger. Er det vognkort fra før 1.6.2004 holder det vel med bare salgsmelding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Ringte han jeg kjøpte den av nå og hørte. Del 1 ligger angivelig under salen på mopeden, og del 2 er visst allerede skrevet under av selger og levert inn til vegvesenet. Så alt skal visst være i orden. :) Men trodde både selger og kjøper måtte skrive under på Del 2, akkurat som på en standard salgsmelding..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 Update: Selger sa altså at vognkort Del 1 ligger under setet på mopeden, og Del 2 er visst allerede signert og innlevert til vegvesenet. I dag skrudde jeg av salen og lette etter vognkortet, men jeg fant ingen vognkort der. Bare en sprittusj og en skrutrekker. Selger fortsetter å si at "men du trenger ikke vognkort, verken del 1 eller 2. Du får nytt vognkort når du omregistrerer mopeden..." Stemmer det selger sier? At jeg vil få nytt vognkort når jeg betaler omreg på mopeden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 Update: Stemmer det selger sier? At jeg vil få nytt vognkort når jeg betaler omreg på mopeden? Se innlegg #4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Se innlegg #4 Har lest det. Men det svarer ikke på spørsmålet mitt; får jeg automatisk nytt vognkort del 1, når jeg leverer salgsmelding/omregistrerer mopeden? Normalt sett følger jo del 1 kjøretøyet ved eierskifte, men siden jeg ikke har verken del 1 eller 2 så er det litt verre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 For å melde tapt vognkort må man ta en kopi av førerkortet eller annen leg. til tidligere eier, tar noen dager å få vognkort igjen.. gjort akkurat det samme selv.. bare ring inn å hør. Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Da fikk jeg endelig dratt på vegvesenet og levert salgsmelding. Damen i skranken sa at når jeg betaler årsavgift og omregistrerer mopeden, vil jeg automatisk få et nytt vognkort-sett, altså både del 1 og del 2. :) Tråden kan stenges/få lov til å dø nå. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg