fonzie Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Hei. Jeg er den "stolte eier" av en Corolla 88 mod. I det siste har en plystelignende lyd begynnt å dukke opp, i motoren. Høres tydelig både i cupéen og i motorrom. Lyden kommer fra høyre side av blokka (tverstillt motor), der dynamo, vannpumpe og reg reim (byttet for 5000 km siden). Lyden er notisk med turtallet på motoren. Bilen har kun gått 135 000km. Jeg har en mistanke om at det er no lager i vannpumpa som holder på å går. Er det noen som har erfaring med dette fra før, eller som har en ide om hva annet det kan være? Takker for alle som tar seg tid til å svare :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Sikkert et lager et sted ja. Du kan jo prøve å ta av viftereima, starte motoren og se om lyden forsvinner. Obs, ikke la motoren gå lenge siden vannpumpa står. Hvis du gjør dette når motoren er kald, kan du la den gå i noen sekunder ihvertfall. Mistenker dynamo eller vannpumpe. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Når du har tatt av viftereima, kan du også sjekke etter slark i alle remhjul, finner du slark har du et gåent lager. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fonzie Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Takk for svar. Jeg har forsåvidt også prøvt å ta av oljelokket, å høre nøye etter om det er noen ulyder nedi blokka. Virker som alt er som det skal der. Jeg mister forresten også litt kjølevann.. Ikke mye, men etter kanskje 2-3 ukers moderat kjøring (150 mil), er ca. halve ekpansjonstanken til kjølevannet borte. Har snakket med en litt bilkjyndig om dette, og han mener det er usannsyndlig at en vannpumpe lekker så lite, hvis den først lekker. Jeg vet ikke, hva mener du? Jeg kan ikke se fukt runt pumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Sjekk radiatoren. Kan væra for lite kjølevæske der sjølv om ekspansjonstanken er full. (dette skjedde på min 84 carina) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 Kjenn etter slark i vannpumpa du, men ta av reima først. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg