Gå til innhold

Ducklink sin 81 Cabriolet 1.6 prosjekt.

Ranger emnet

Ducklink

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig golf igjen, etter at den forrige golfen ble solgt til ekkoj (rostfrei). Jeg hadde bestemt meg for cabriolet og veteran, men noen kompromisser må mann inngå så det ble en 81 modell. Bilen ble handlet av en grei kar på Espa.

1.bmp

2.JPG

Bilen står fortsatt på hengeren men skal snart ned.

3.JPG

Bak, er noe rust stort sett over alt, og mye bak venstre demperen, i A stolpen.

4.JPG

PIT-Stop, med Espa boller

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok noen bilder om hvordan vi tok av bilen snart.

Så til første plage bilen har stått i 6år og jeg har alerede byttet en bensin slange, så spyla godt bort bensinen. Vi tok oss en liten test tur i gata så begynner den og fuske, den stoppet, og så veltet det ut røyk. For å si det sånn så var vi veldig glade for at det sto et stort snøfonn der som vi kastet oppi. Så nå må jeg nok gå over slanger og pakninger.

Hva er den sorte boksen med 2 slanger ut som kommer etter den mekaniske bensinpumpen?.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update, kveld 30. mars.

Da har golfen vært på eu.

5.JPG

Brannen har tatt strømpen på clutchwiren og gasswirren, så de bør jeg kjøpe meg nye. Har også einzer rust på tanken, så det hender jeg må blåse i slangen.

Men bilen går fint kjørt ca 20 mil idag.:)

Endret av Ducklink

1991 BMW E36 3C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått skjært ut det meste av rusten som må taes før eu, så blir vel å sveise snart. Men skal nedover til sørlandet og studere snart så blir nok en liten pause her.

6.JPG

7.JPG

Likte egentlig felgene litt.

1991 BMW E36 3C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg fått kjøpt inn litt.

Kjøpte stålplater på biltema, vet ikke hvor lurt det er, men vi gir de en sjangse.

SÅ har jeg kjøpt Haynes og alt av bremseslanger, bremserør og nippler. Samt Clutchwire.

Så har vi fått sveisa litt rust. Så ting skjer ihvertfall. Begynner nok på bremsene i morgen.

1991 BMW E36 3C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Sitter nå med et fint problem. På høyre side har jeg 2 stk knekte luftenippler, med 2 stk knekte grisepikker. Noen luretriks for å få dette ut?.

Eller er det noen som selger kalipper og trommel?

1991 BMW E36 3C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema har både kalipere og bremsesylindre. Førstnevnte kan du dog med fordel heller kjøpe på Mekonomen, Meca eller Bilextra, ettersom de overhalte kaliperne du får på Tema mer eller mindre ser ut som de du bytter ut under laget med svart maling;).

I samme "varvet" hadde jeg også handla inn nipler og kobbernikkelrør og benytta sjansen til å bytte ut rørene i området du skrur. Ofte sitter gamle rør/nipler så hardt i hjulsylinderen bak at man i beste fall bare runder nippelen. I verste fall har røret rusta fast i nippelen og blir da med rundt. Jeg har lært meg at det lønner seg å spare seg ergrelsen først som sist; ha litt mer deler enn strengt tatt nødvendig liggende, så unngår man magesår før fyllte 40 år;). Jeg gir normalt en nippel to forsøk på å løsne. Om det ikke går kapper jeg rett og slett bare røret og bytter det ut. Slik kan man gjøre når Tema har så billige rør/nipler og man allikevel må lufte uansett hva man gjør:).

Endret av Böhser Onkäl

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Er nå liv i beistet men trenger ny giroverføring, og det er nok av rust på tanken som dere kan se på bildene?. Får jeg tak i tank rimelig eller hva pleier dere å gjøre?

dscn2710o.jpg Har fikset setetrekk.'

dscn2712t.jpg

dscn2715i.jpg

dscn2717.jpg

dscn2724.jpgBlåse i slangen.

dscn2726.jpg

Igjen.

dscn2728.jpg

Så ble kammeraten min lei av å blåse i slangen.

dscn2731l.jpg Og igjen,. dette var en veldig kort tur, 1,5 mil eller noe.

1991 BMW E36 3C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 7 months later...

Da har vi startet opp her igjen, skrur i naturens garasje men men.

Skal på eu igjen og sliter med blinklys nødblink virker, men med armen så lyser det bare i speedo men ingenting ute. Hvilket rele er til blinlysene?

1991 BMW E36 3C

Lenke til kommentar
Del på andre sider