Gå til innhold

Pontiac Firebird Oppussing

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Må få til litt mer aktivitet på forumet vårt :D

Viser her hvor enkelt og hvor kort tid man kan bruke på å fikse opp motorrommet sitt.

firebird101.jpg

Slik så det ut forrige fredag.

firebirdbaldwin10.JPG

Og slik så det ut på Søndag.

Attpåtil ble det gjort en del andre ting på denne og Mustangen den helga !

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hans

wow! Det ble grisekult!! Hva heter den grønn-farven?

Hva har du gjort under huven?

Thanx.. Det er en gammel VW farge..virkelig gammel :D

Jeg har lakkert forstilling, motor og detaljer. Montert noe chrome stæsj som jeg kjøpte på Usa turen i høst og gitt den litt kjærlighet :rolleyes:

Selve motoren er nybygd og er kostet på 32,000,- Nytt alt fra veiv ets.. Den tidligere eieren har laga hull i panseret så jeg har kjøpt et 14x6 K&N Luftfilter. Også montert MR Gasket forgasser forhøyer for å få filteret litt lenger opp :D .

Er jo igrunn ikke Race stilen vi driver med i Molde, men denne får den stilen med 15x10 bakfelger på 295 dekk ets. Men litt senking får den da :cool:

http://www.moldestuket.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hans

håhå, gleder meg til å se åssen den blir! thumpsup

Åff tåpik: har du noen flere bilder av Ole Jørgen`s 76 Camaro?

Det er så mange drita råe biler i gjengen deres! :usa:

Takk for det :cool:

Skal poste bilder videre. Firebirden skal stå klar om noen måneder.

Er en del biler av Ole Jørgen`s 76 Camaro her:

http://www.moldestuket.com/79ggalleri.htm

div%20host%2003%20028.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et kjemperesultat etter en helg det der!!

Den blå Camaron der var jo sleip som f også. Liker kombinasjonen med de felgene på den bilen. Må også si at den nyere fronten er noe fetere enn den originale for 76 :)

Til inspirasjon for dere 2nd gen'ere: http://www.boobhead.org/car_pictures/onblocks.html

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChevyKen

Det var jo et kjemperesultat etter en helg det der!!

Den blå Camaron der var jo sleip som f også. Liker kombinasjonen med de felgene på den bilen. Må også si at den nyere fronten er noe fetere enn den originale for 76 :)

Til inspirasjon for dere 2nd gen'ere: http://www.boobhead.org/car_pictures/onblocks.html

;)

Ken

Takker :)

Må stå på når man først er på verkstedet :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stor motor har du i bilen?. Er for øvrig ikke i den heldige situasjon at det meste av orginale deler i motorromet er tilstede. Det meste er skrud i stykker på min bil, så det blir vell en tur til Bjørn på Camaro&firbird skroten for å få tak i deler. Var forøvrig inspirasjon til å prøve å få gjort noe med mitt

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

hvor stor motor har du i bilen?. Er for øvrig ikke i den heldige situasjon at det meste av orginale deler i motorromet er tilstede. Det meste er skrud i stykker på min bil, så det blir vell en tur til Bjørn på Camaro&firbird skroten for å få tak i deler. Var forøvrig inspirasjon til å prøve å få gjort noe med mitt

Det er en 400 motor. Er heldig med tanke på at jeg har alt av braketter ets i motorrommet. Blir bedre helhet på tingene da. Har stagene som skal gå tvers foran på radiatorsupporten og til innerskjermene også, men har så stort lager med deler at jeg ikke har finni de enda :D De dukker nok opp.

Morro å høre at dette inspirerte. Post bilder av hva dere andre holder på med også !:) Morro å se !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny garasje ønskes!, får ikke porten igjen engang :( bygd for å få plass til 240 inni. Viss det er noen her på forumet som er fra Halden og vet om noen garasje plass hadde det vært fint.

Motoren settes i TransAmen i dag etter 3 ukers venting på motorfester. Det har heldigvis regnet mye så all snøen og isen er borte. Blir fremdeles en spennende opplevelse å taue 1500kg bil med peugot 405 med dårlig clutch :S . Vi har et 600krers digitalkamere tror ikke det er snakk om megapixel i det heletatt på det, på en god 100 pixel. Men blir vell å prøve å få tatt noen bilder. Bilen ser forøvrig helt jævlig ut, men det himdrer den ikke å gå fort så vidt meg bekjent. Rust er vell bare letting av bil er det ikke?, er student og alt av studielån har så si gått til motor så får vell prøve å gjøre noe med resten når studielånet kommer til høsten. Vi får se hadde vært litt morsomt med sån en Weiand sak også

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

OT:

Hmm, dinna stylinga (vinylen og fargen) på dinna Camaroen minnte meg om bilen til ein kompiss av meg.

Ein Scirocco, den blei kjøpt i Molde for ei stund sia.

Kjenne dere til den bilen?

Kan ikke si det dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider