Gå til innhold

Snart starter Rettsaken, Trenger så mye hjelp jeg kan få. #HASTER#

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Det jeg mente var at så lenge du kjører fort så håper jeg at du i det minste gir tegn og holder avstanden din. Kjører selv konsekvent til dels høyere enn fartgrensa (som mange andre her og garantert), men da bør en vite hva en driver med. Ikke minst ha maskin som klarer å stoppe i tide... Verste er folk som ligger 2-5kmt under fartsgrensa.

Har hatt bil med stor motor lenge nå og har kun hatt ett uhell (knuste forskjermen, var aleine på veien) og ingen bøter hittil.

Wow, dette ble off-topic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[sverige]

Om du inte gärna vill betala böterna vid en hastighetskontroll med radar skall du inte skriva under böterna. Du skall fara hem efter ett långt måttband typ det som används vid idrottstävlingar. Fråga sedan polisen hur lång sträckan de mäter på är. Mät sedan om det stämmer. Är sträckan mer än 1 meter fel blir hela kontrollen ogiltig. Alla som har åkt fast får tillbaka pengarna. 1 Meter gör inte många Km/h fel men de måste släppa dig även om du kört 200 Km/h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

da jeg mistet lappen første gang så målte dem meg fra der 70 sona begynner FØR festnings tunellen og igjennom hele tunnelen, og stoppet meg før trafikk maaskina på oslo. dem målte meg i bortimot 3-3.5km

124.8 KM/T i snitt i 70 sone med tilhenger:)

Det ble vel ikke noen skjerpninger pga. hengeren ?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

[sverige]

Om du inte gärna vill betala böterna vid en hastighetskontroll med radar skall du inte skriva under böterna. Du skall fara hem efter ett långt måttband typ det som används vid idrottstävlingar. Fråga sedan polisen hur lång sträckan de mäter på är. Mät sedan om det stämmer. Är sträckan mer än 1 meter fel blir hela kontrollen ogiltig. Alla som har åkt fast får tillbaka pengarna. 1 Meter gör inte många Km/h fel men de måste släppa dig även om du kört 200 Km/h.

Gjelder dette også i Norge? litt kjipt å måle opp 2300 meter da (mitt tilfelle -> 113,67 i 80 -> 5000 (i fjor høst))

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettsaken var ikke mye å skryte av...

Det var en skoleklasse til stede, så de tok seg ekstra tid til å gå ting ekstra nøyaktig og aktoren var en falsk dritt som likte å høre en egen stemme.

Han ble avbrutt av dommeren flere ganger med "nå gjentar du degselv".

Advoktaten min som jeg fikk tildelt var sikkert en familiesak advokat ... Hadde ikke noe fornuftig og så. Han klarte til og med å prestere at siden bilen var 85 mod så kunne den aldri klart 140km/t... Gud, nåla viste 195km/t på Autobahn ...

Anyway, har ikke hørt noe siden, og er gode 3 mnd snart..

Men ved 140km/t så er grensa 8-13 mnd utsettelse, nå er det snart gått 8mnd og jeg skal begynne å søke om å få den tilbake.. Ironien er viss jeg må sone og har fått lappen tilbake.

Annet som irriterte meg var at han som vite ( Up betjent som stoppet meg), husket ikke at han som satt vedsiden av meg kjørte videre, han mente at bilen ble stående langs E18...

Men han sa slik "det må ha gått fort for jeg husker det luktet skikklig svidd" OMG!! Den sure Toyotan de kjørte hadde jo en katalysator som kunne lyst på mils avstad...

Anyway... Vet ikke helt hva som skjer enda... Men ser mørkt ut...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ble 18 dagers snekkring på Hoff :D

Godt det er sommer, så jeg for solt meg litt etter arb.tid...

Er vel for ingenting de kaller det for feriekolonien.

Anyway, har tysk pass med tyskt statsborgerskap, lurer på om jeg skal møte opp med det og snakke gebrokken engelsk. Og siste dagen stikker jeg med flytene norsk :D

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Jaja, ble 18 dagers snekkring på Hoff :D

Godt det er sommer, så jeg for solt meg litt etter arb.tid...

Er vel for ingenting de kaller det for feriekolonien.

Anyway, har tysk pass med tyskt statsborgerskap, lurer på om jeg skal møte opp med det og snakke gebrokken engelsk. Og siste dagen stikker jeg med flytene norsk :D

heheh.. så du er tysk faktisk :) kan ikke si jeg trodde det da du kjøpte deler til Jetta av meg for lenge siden... Fikk du satt i GTI motor før du mista lappen? Ble den litt for kjapp kanskje...hehe :D Kjipt hvert fall... kondolerer!!

violin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

heheh.. så du er tysk faktisk :) kan ikke si jeg trodde det da du kjøpte deler til Jetta av meg for lenge siden... Fikk du satt i GTI motor før du mista lappen? Ble den litt for kjapp kanskje...hehe :D Kjipt hvert fall... kondolerer!!

violin

Joda, maskinen kom på plass den. Men gikk jo som en tresjekte når jeg ble tatt, den ene cella på batteriet var gåent så den juksa på høye turtall, fikk ikke høyt nok bensintrykk. Så jeg er faktisk ganske imponert over at de mener at den klarte 140km/t i snitt.

Etter batteribytte gikk bilen som et skudd ;)

Tysk ja, det er jeg. Er jo ikke lett å se om noen er tysk, går ikke akuratt med et stort flagg eller en liten bart.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår