Gå til innhold

Litt spørsmål om 1995 mod. vectra.

Ranger emnet

panteeera

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har akkurat fått meg en Opel Vectra 95mod. og har noen spørsmål om litt forskjellig.

Først ut: Jeg har litt problem med at det er alvorlig mye slark i girkassen, føles rett og slett ut som et jeg rører i grøt! Aldri vært bort i så mye slark før. Forrige eiger hadde skiftet ett stag, og sa at det kom seg litt da, men er langt ifra som det skal være. Kan også være litt vanskelig å få i 5. gir. Noen som vet hva som kan være problemet?

2: Jeg får ikke varme i bilen. Viften går for fult, men det kommer ikke noe varme i det hele tatt. Det er nok vann på den, så det er problemet er utelukket. Noen som vet hva som muligens er feilen her?

3: Hvor er det lurest å legge kabler til stereo?

4: Motoren som står i er en X20XEV. Er det mulig å finne deler til denne motoren som kan øke ytelsen en liten smule? Tenkte f.eks på kammer, chip osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. prøv og skift termotat, sitter forran på motoren her!856d1137424419vectraa20.jpg

3. plusskabel legger du på fører siden, er ett hull rett bak sikringsboksen in til motorrom, legg den under teppet og bak panseråpner. så under lister og under teppet ved baksetene! jording fester du i selelås festet under baksetet... prøv og puss vekk lakk der for bedre kontakt! phono legges på høgre side..

4. http://www.bilforumet.no/omega/125220-effektokning-omegamotor-x20xev.html

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byt resten av stag og nylonforingar på overføringa som er på/over girkassa..

den knotten du justere varmen med, går den veeldig lett? kan være vaieren.

eller tett varmeregister, ikkje so sannsynleg..

kan hende forrige eigar har kobla seg rundt heile varmeregisteret pga lekkasje, skal gå to slangar inn i torpedoveggen ca midt på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...