Gå til innhold

D.I.Y. US blink Passat 35i B3.

Ranger emnet

Exposito

Anbefalte innlegg

her er en liten guide til hvordan man lager US blinklys til Passat 35i B3.

det du trenger er:

#2x to polede pærer

# noen meter kabel, jeg brukte 2,5 mm2

# loddebolt med lodde tinn

# tang til å avisolere og kappe kabler med

# dremmel (eller en borremaskin i mitt tilfelle)

# bryter til lysene hvis du vil ha det(jeg valgte å bruke en sikring som bryter midlertidig)

# silikon eller lignende

Sånn, nå tror jeg du har alt til å begynne.

begynn med å ta ut blinklys pæreholderen fra bilen, og koble fra kabelen. Merk at det sitter en mettall bøyle som kan være litt tricky å få av.

da sitter du igjen med det her:

DIYUSblinkpassat001.jpg

ta ut pæren og trekk forsiktig i begge kablene samtidlig så kontakten kommer ut:

DIYUSblinkpassat003.jpg

DIYUSblinkpassat004.jpg

så begynner du å bøye den jern pinnen som stikker ut, bøyd den slik at den vi treffe kun den ene polen på den to polede pæra di. Jeg valgte å legge en liten teip bit på pinnen i tilfelle pluss og minus skal komme borti hverandre. !HUSK Å SJEKKE AT DEN TREFFER PÅ DEN POLEN SOM ER PÅ 21W OG IKKE DEN SOM ER PÅ 5W!

DIYUSblinkpassat005.jpg

DIYUSblinkpassat006.jpg

Hvis du nå ser på pæren ser du at de to pinnene som stikker ut på siden, er den ene litt høyre en den andre. Den som sitter høyest skal være på den siden som pinnen du akkurat har bøyd kommer ut fra.

Nå skal du begynne og modde sokkelen, her ville jeg helst brukt en dremmel eller en minisliper fra biltema eller lignende. Men jeg har ikke noe sånt så jeg brukte en borremaskin og litt velltrent teknikk.

Skjær den ca. slik på bildet:

DIYUSblinkpassat009.jpg

DIYUSblinkpassat010.jpg

DIYUSblinkpassat011.jpg

DIYUSblinkpassat012.jpg

DIYUSblinkpassat013.jpg

DIYUSblinkpassat014.jpg

Så setter du inn kontakten og pæren og ser om pinnen treffer riktig pol på pæren. husk og test med et batteri om det blir lys, hvis ikke må du kanskje bøye ut kontakten til jordingen slik at den treffer pæren bedre.

DIYUSblinkpassat015.jpg

DIYUSblinkpassat016.jpg

DIYUSblinkpassat017.jpg

Nå skal du lodde en kabel på den andre ledige polen, den som er på 5W, jeg har dessverre ikke bilder av dette men det er ikke så vanskelig, bare husk at du må ikke lodde slik at polene på en eller annen måte kommer borti hverandre!

Så legger du silikon oppi hullet og stryker over med en våt finger for å forme det etter sokkelen.

DIYUSblinkpassat019.jpg

DIYUSblinkpassat020.jpg

DIYUSblinkpassat021.jpg

DIYUSblinkpassat023.jpg

nå er alt ferdig og det er bare og sette sokkelen inn i bilen igjen og koble til kabelen, nå kan du velge å koble den røde kabelen rett på parklysene eller koble de rett på batteriet med en bryter i mellom. jeg valgte den siste siden jeg ikke orker å betale bøter for ulovelige lys, pluss at man kan ha de på uten parklyset

resultatet blir da noe sånt:

Untitled_HDR4.jpg

Untitled_HDR2.jpg

28.03.2010.

Endret av Exposito

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...