minifss Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 (endret) Skulle rygge ut fra parkeringen; med høy fart og stort rattutslag smalt det. Kommer en ikke så fin skrapelyd fra høyre framhjul når bilen skal draes i gang, men det er null drift. Hva kan ha skjedd? Har et stort hull i den midtre lyddemperen på 80-en, så den kom ikke helt gjennom EU. Det er en Type89 b3 1,8 FWD, så jeg lurer på om 80/90/100 b3-b4 passer over. Eller om evt noen av de andre passer over. Ser mekonomen tar astronomiske priser for den midtre lyddemperen, 2000,- virker litt mye. Endret Mars 31, 2010 av minifss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Med litt kutting og sveising så passer nesten alt ;) Du kan jo sjekke på Biltema. De har løse potte til lav pris (og kvalitet deretter). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minifss Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 Redigerte med nytt problem på Audien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 Drivakselen som har hoppet ut av drivknuten? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minifss Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 Drivknuta var faktisk knust, utrolig nok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 Det er ikke særlig utrolig egentlig! Drivknuter foran lever ett hardt liv, særlig hvis det blir ett lite hull i mansjetten så det kommer noe møkk inni der. Blir en flott slipepasta. Nok en grunn til å kjøre bakhjulstrekk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minifss Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Ja, men røyk helt uten forvarsel. Merka i dag at senterbolten ikke satt ordentlig fast i det hele tatt. Kan være synderen rett der... Et opphuggeri skulle sende meg en aksling, men sendes vel ikke før etter påsken uansett. Bakhjulsdrift er aldri galt det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Da har du nok synderen der ja. Da går det og slarker littegrann i splinesen, og dermed øker belastningen på knuta. Hadde samme feilen på forrige BMW'en min. Da og tok jeg ene knuta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg