CrazyKing Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 hei har nettopp skaffet meg en slik Mercedes. Men etter jeg har kjørt den litt ogsånn og har sett utrolig mange like biler så stusser jeg over at min er utrolig høy i fronten. altså kjører med 195-65-15 hjul nå på vinterstid og har ikke hatt sommerdekk på enda, men fra skjermen og ned til toppen av dekket måler jeg 16 CM ????? og det er jo sky høyt, la meg under og kikket og ser ut som fjørene enten er for lange eller for stive? så det jeg lurer på, kan dette være fjører som er beregnet til en 6syl merc? eller skal det være sånn ? syns det er veldig høyt da den er ikke sånn i rumpa i det hele tatt, der kan jeg tenke den måler en 5-8 cm eller noe(vilt tippa) noen forslag, da har bilen på bukker og tenkte og gå løs på problemet??? noen forslag.?? 16 CM er seff målt når bilen står PÅ bakken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Grattis med ny bil, har nesten samme selv.:thumb Høyden foran og bak skal være ganske lik. Hvis nivåreguleringa bak er fuskete, kan bilen bli veldig lav bak slik at fronten ser høy ut. Hvis ikke dette er tilfelle, kan det muligens være noe feil framme. Da må det være en tidligere eier som har gjort noe rart i såfall. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyKing Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 hei :) takk får kjapt svar, var inne og kikka på tralla di å :) ser jo knakane fin ut, men min er akuratt like høy som din i rumpa, altså normal vil jeg si, og forran så er den din også normal vil jeg si, ca en 8-9 cm høy eller noe fra dekket og opp til skjerm, men min er ca 16CM i front (fra toppen av dekket til skjemrkanten... skjønner?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Jo takk :) Det høres mystisk ut dette ja, det kan være enten fjærene som er for lange, eller fjærputene(tror jeg det heter) som er for tykke. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyKing Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 hei, kjøpte nye fjærer i dag, men ser ut til at dem er enda lenger enn dem jeg har ???? på dem som står på ser det ut som det er 12 spiraler, mens på de nye er det 13 ? ? :O så jeg turte rett og slett ikke ta og gjøre den jobben i kveld, men er det INGEN som har en ide på om det kan være at det er satt på stivere fjærer? feks fra en 260 el 300? som da er stivere ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Du kan jo også prøve på http://www.mercefreaken.com, mulig noen der vet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Fjærene skal være 13,2 runder, så bare prøv å monter dem du. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Men er det ikke også noen fjærputer/mellomlegg som kan endre høyden på disse? Flere forskjellige typer liksom? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sghm3 Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 Men er det ikke også noen fjærputer/mellomlegg som kan endre høyden på disse? Flere forskjellige typer liksom? Stemmer at det er forskjellige fjørputehøyder jo, men vil ikke tro at du får senka/heva så mange cm på de 4 forskjellige putene... Husker ikke de forskjellige høydene på putene, så skal ikke si sikkert. Men tror ikke det er mer en 40mm forskjell på den tynneste puta, kontro den tykkeste. Siter Sigbjørn Haugen (89), MB 190 W201 (88 og 83) Volvo Amazon (63) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 ikke 100% sikker men mener hvis bilen har firerputa og det blir byttet ut til en enerpute senkes bilen 30mm... min har orginale sportlinefjærer og firerpute. er egentlig i laveste laget om vinteren... har da 500E fanger som er noe lavere enn standardfangeren. kjører selv med sportsunderstell og 17 tomshjul både sommer og vinter. brodern har en lik bil med standardfjærer og 16 tomshjul. er som natt og dag de to bilene å kjøre.... Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 er ca 1 cm mellom hver pute... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg