Gå til innhold

220 TE? To problemer.

Frans

Anbefalte innlegg

Jeg har en mercedes 220 TE 2l bensin med automatgir, nå har den begynt å riste ganske kraftig og har fått ganske mye dødgang på rattet, lurer på om det kan være noe i forstillingen som er slitt. Det er en jevn risting som føles som om den går fra side til side. Problem nummer to er at jeg er usikker på hva slags klasse bilen går under. Når jeg prøver å finne nye deler på biltema finner jeg ikke dette merket.

Det er en -92 eller -93 modell.

Håper noen kan gi meg noen fornuftige tips om hva som kan forårsake ristingen i bilen, og hva slags modell jeg kan kjøpe til når jeg leter etter nye deler.

Takk til all respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mercedes 220 TE 2l bensin med automatgir, nå har den begynt å riste ganske kraftig og har fått ganske mye dødgang på rattet, lurer på om det kan være noe i forstillingen som er slitt. Det er en jevn risting som føles som om den går fra side til side. Problem nummer to er at jeg er usikker på hva slags klasse bilen går under. Når jeg prøver å finne nye deler på biltema finner jeg ikke dette merket.

Det er en -92 eller -93 modell.

Håper noen kan gi meg noen fornuftige tips om hva som kan forårsake ristingen i bilen, og hva slags modell jeg kan kjøpe til når jeg leter etter nye deler.

Takk til all respons.

Dette er en E-klasse, og du har forresten en 2,2liter med 150hk hvis du har en 220te, ikke 2-liter.

Du finner nok ikke mye deler til denne på biltema, jeg har nesten samme bil og finner ikke stort på biltema. Anbefaler Stjerneservice eller Autotrio (begge i Oslo-området) hvis du vil ha billige og gode deler. Mercedes har mye induviduelle løsninger på hver enkelt bil, slik at chassisnr eller regnr er viktig når du skal kjøpe deler. Biltema sine lister er stort sett veldig generelle, og man risikerer derfor å få feil deler.

Det andre problemet kan jeg ikke hjelpe deg med, men det kan sikkert noen andre :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få bilen på bukk og sjekk hjelpesnekka/styrestag..

egentlig alt inkl hjullagere. sikkert slakk en eller flesre plasser...

bilen du har er en 124082 med m111960 motor (samme som meg) ;)

VW Passat 2.0TDI  2006

X Audi S6 2,2 20VT  1997

X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

X mitsubishi Pajero 3000 1991

X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider