Gå til innhold

Knakk hjulbolten


robbn

Anbefalte innlegg

Hei

 

Klarte og knekke hjulbolten(høyre bakhjul) på min king cab når jeg skulle skifte mutter. Det var ikke mye som skulle til, tok jo nesten ikke i en gang. Kan det ha en sammenheng at den nye mutteren er for lang? Måtte ha ny mutter da jeg klarte og ødelegge gjengene inni den gamle. Hva gjør jeg nå egentlig? Er det vanskelig å bytte bolt selv? Event fort gjort for et verksted slik at prisen er grei?

 

Også lurer jeg på om en ikke skal bruke mutterene som var på stålfelger til alufelger? Fikk ikke noen muttere med alufelgene så har bare brukt de jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny hjulbolt, innbiller meg du fint skal greie å skifte den med å bare ta av trommelen, Røyk den lett har den vært svekka fra før av.

 

Bank ut den gamle, tre i ny bolt, en drøss med skiver og en hjulmutte rogh draden på plass.

 

Orginalfelger bruker samme muttrene på stål og alu, 19mm med kule på enden, uorginale finnes det litt mere, men så lenge konen er lik.

 

Mulig stålfelg har "åpen" mutter på KingCab

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår