Gå til innhold

For høy tomgang/slitt kamaksel


69mustang351w

Anbefalte innlegg

Har en Ford Sierra 86-modell med innsprøytningsmotor. Tidligere i vinter begynte motoren å tikke, samtidig så begynte den å gå veldig høyt på tomgang. Har sjekket alt som er mulig når det gjelder tomgangen nesten, men ingenting hjelper. Vet at kamakslingen må byttes, knastene er slitt. Har en teori: Siden knastene er slitt presses ventilfjærene mindre ned enn når kamakslingen er i orden. Da får motoren mindre å jobbe med, og går derfor hurtigere på tomgang. Eller det kan være en annen årsak relatert til slitt kamaksel. Noen som har noe formening om teorien min:)?

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som falskluft. Prøv å sprøyt rundt vacuumslanger og innsug med startgass og se om det påvirker tomgangen.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår