Gå til innhold

Audi 80 2,0E Fusker :S

Ranger emnet

Skagers90

Anbefalte innlegg

Har seg slik at bilen går helt fint på tomgang ved oppstart ved kald motor. Men etter den har blir kjørt 3-4km så begynner den fuske og halve motorkraften blir borte , nesten så den dør ut når det gjelder oppoverbakker. Har byttet bensinfilter,plugger,rotor,fordelerlokk,coil, kaldstartdyse,

luftmengdemåler,temp føler til motorstyring,luftfilter, sjekket at katalysator ikke er tett osv.

Er ikke no synlige lekkasjer utapå toppen , og er heller ikke olje i vannet og omvendt. Legger til at motoren soter.

Dette skjedde etter motorvask, men var no små fuskingen en gang i blant fra før av. men ble som sagt verre etter motorvask. har sjekket om det er fukt i kontaktene men de var tørre og fine så hadde vørt kjekt om noen med litt peling hadde kommet med innspill da dette gjør så jeg ikke får brukt bilen. Alle deler ble byttet etter motorvask!

På forhånd takk! :) Beklager hvis det er dårlig forklart!

Audi 80 2,0E , motorkode ABK , 1992mod. km-stand:95.800

Endret av Skagers90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette kan hjelpe.

Napp ut ledningene som går inn i fronten på luftfilterboksen.

Dette gjorde jeg på en A6 med samme motor kode. Det virket den gang. Men fikk noe lavere tomgang.

tenker du på ledningen til luftmengemåler eller de små vacumslangene ? Såfall så har jeg prøvd å kjøre uten at luftmengde måler er tilkoblet uten hell. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt i fordeleren?
Det skal ikke være det da jeg tok ut hele greia her om dagen og lot den ligge inne i varmen ett døgn. Men fikk kjørt diagnose på bilen idag og fikk feil melding på lambda og tempføler til motorstyring. Tror det var " short to B+" som kom opp på lambda. Betyr dette at det er en kortslutning i selve sonden? har egentlig ikke så veldig peiling når det kommer til elektronikk på bil :(

Har kjøpt ny lamba idag, så skal prøve å bytte dette etterpå da det blir lyst men om det ikke blir noen forandring, så lurer jeg på om det er andre ting som kan sjekkes som kan vøre grunnen til dette.

takk for svar! =) gjelder deg lenger opp også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider