Gå til innhold

Felger og senk

Ranger emnet

Polo4RS3

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Tøøøft! :)

Det visste jeg ikke! Hvor får man disse godkjenningene fra da?

Går det å få godkjent E30 med 8,5x17 med 215/40/17 forran og 10x17 med 245/35/17 bak da?

du må hørre med dei du handlet felgene av.. dei fleste har programmer der dei printe ut tuv papirene til den enkelte bil..

løye ka så går ann ;)

(stakkars biltilsynet...... eller ikkje)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Polo4RS3

Trenger litt hjelp av kloke hoder!

Som dere kanskje ikke vet så jobber faren min på biltilsynet (Jepp:rolleyes: )

Men til problemet, driver og skal bestille felger (9 og 10x14) nå og fikk litt problemer med sjølvaste... Han sa at jeg måtte heise bilen min for og få dette godkjent,men dette skrider imot mine planer da jeg fortsatt har planer om og kjøre 14". Noen som vet eksakt hvor mye jeg kan senke (H&R justerbart)? Problemet er at han vil jo se bilen min hele tiden og vet da om den har riktig høyde. Hvis jeg da får senket nok holder jeg på 14", hvis ikke må jeg kanskje vurdere 15"

Litt hjelp??

Max godkjent senk iht til tüv er vel 80mm..... og tro meg selv med 8x15 så er ikke det lavt nok ;)

Er null problem å få plass til 9x15 på poloen.... kid-a hadde jo 9x16 på sin men det kreves jo mer jobb dersom du skal ha det lavt

Men ang din far og godkjenning.... på min polo så noterte de kun nr på fjærene på KV settet når de godkjente

sto ikke noe der om hvor mye senk o.s.v

men de bannet og svertet da bilen ikke kom oppå bukken og da den endelig kom oppå og bunnpanna var lavere enn den jekken de hadde så gjorde det ikke ting bedre

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår bare litt tysk, så jeg ser liksom ikke noe sted det står svart på hvitt hvor mye jeg kan senke..

Hva m å skrive inn hva som står i tuv papirene jeg og sikkert flere kan hjelpe deg med å oversette????

For vel skryte litt her, jeg fikk godkj senke settet mit uten å ha med bil på polo`n min, kan vel kalle det flaks....

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at dekkene også skal bli riktig må det jo også bli 195/45 på 9" og 225/40 på 10". Tviler på at det finnes godkjenningspapirer på dette

Det for du spøre om felge lev. har papirer. Jeg veit at du kan bruke 215 på 9 tom. jeg kjører 8x14 m 195 og de blir ganske mye strekkt av det.

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Fikk ordnet opp med TÜV, så nå får jeg kjøre med :

195/45-14 på 8,5" felg foran, og 225/40-14 på 9,5" felg bak.

Men hvordan tror dere dekket bak vil bli strekt??,vil ha like mye strekk på de nye hjula bak som jeg har bak nå (215/40 på 9" felg)

Hvordan tror dere dette vil bli da? Kom med ris og ros:D

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195/45-14 på 8,5" felg foran, og 225/40-14 på 9,5" felg bak.

Men hvordan tror dere dekket bak vil bli strekt??,vil ha like mye strekk på de nye hjula bak som jeg har bak nå (215/40 på 9" felg)

Det er jo ren matematikk, forutsatt at dekka følger de oppgitte målene (noe de ikke alltid gjør)

Økning fra 9" til 9,5" felg = 12,5 mm

Økning fra 215 til 225 dekk = 10 mm

Økningen i dekkbredde er altså 2,5 mm mindre enn økning i felgbredde, dermed blir det litt mer strekk på de nye bakdekka.

Tror det blir bra uansett!

At du tør å statse såpass ekstremt er bare positivt!

Edit: retta regnefeilen ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) Til og begynne med så var det bare lakkering (samme farge)som stod på lista, men litt vil ha mye og mye vil ha mer:D

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ren matematikk, forutsatt at dekka følger de oppgitte målene (noe de ikke alltid gjør)

Har sittet lenge og tittet på meterstokken og studert litt bilder,men fikk det liksom ikke til og stemme.

Dermed blir det litt mer strekte dekk med de nye hjula

Puh,det var digg og høre:D Var redd det ble for lite strekk i de:eek:

Kunne få med dekk fra de som skulle lage felga,hvordan er det med toyo dekk da folks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn,da var felger og dekk bestillt:D

Tar en måned før jeg får de da men,så jeg må vente med tilpassning av skjermer osv...Men det er jo nok annet å gjøre med bilen så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen 3 delte felger fra england.

Ble vel rundt 15000,- med dekk og frakt

men +mva når de kommer til norge.

Synes det ble litt spe kant da men, 2,5" og 3,5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider