Sufian Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Hei, nå trenger jeg virkelig hjelp. Har sparklet en liten del av panseret og lakket. Men det jeg sliter med er at jeg får en UTROLIG tydelig kant når jeg først tar av teipen. Ser ut som om det har blitt sveiset på en metallbit. Har planer om å pusse ned og deretter lakke på nytt, men først trenger jeg tips til hvordan jeg kan bli kvitt eller gjøre noe med at den ikke er like synlig. Sliter med samme problem på bakfangeren. Takk på forhånd. :pray Siter - Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet? - Åh, en, to, tre... - Måneder? - Nei, biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uggsa Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 du kommer aldri til å få det bra på denne måten. lakk hele panseret, eller lev med en tytelig kant. hvis du har lakksprøte og 2-sjikt lakk kan du få litt bedre resultat, ved å polere etterpå, hvis du absoulutt bare skal ha på et lite sted.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sufian Skrevet April 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 hmm, er det ingenting man kan gjøre for å få det bra med sprayboks? :) Siter - Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet? - Åh, en, to, tre... - Måneder? - Nei, biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Drite i maskeringstapen og lakke med litt overlapp er vel det nærmeste bra man kommer på slikt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sufian Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Men da lakker jeg over området der hvor jeg ikke vil ha lakk? :) Problematisk. Siter - Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet? - Åh, en, to, tre... - Måneder? - Nei, biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 slik jeg skjønte det har du tykk kant av maskeringa? da har du alerede der gjort det feil. du skal i grunn maskere på avstand, og bare flekke, ikke spraye at det legger seg kant der teipen skiller. når det er gjort må du rubbe og polere opp panseret ditt for åfå det fint gjevnt og glatt igjen. men dette krever nok litt skills Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sufian Skrevet April 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Har fått kant der hvor jeg maskerte med teip for at det ikke skulle komme lakk over hele panseret. Rubbe med hva da? Siter - Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet? - Åh, en, to, tre... - Måneder? - Nei, biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Nå er det tidlig på morran og jeg klarer ikke å komme på hva teipen heter, men hvis du skal maskere så har 3M en maskeringsteip som er som en lang pølse. Den brukes for å jevne ut skjøter når man lakkerer deler av flatene. Den hjelper for å skygge ut kanten. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Trikset er vel å maskere ett stykke utenfor det du skal ha lakkert, og skygge lakken utover. Men da kommer du til å lakkere delvis oppå den lakken som er der fra før, ja. Nå vet ikke jeg åssen lakk du har, og om du har klarlakk utenpå. Men for å få ett greit resultat kan du våtslipe området med 2000 papir, og rubbe og polere opp igjen hele panseret med maskin. Men vær obs på at at hvis du har klarlakk utenpå, så kan ikke grunnfargen på feltet du har lagt være tykkere enn det som er utenfor, da blir det feil. Da vil jeg anbefale deg å våtslipe lakkskjøten, og skygge klarlakk over ett større område, for etterpå å rubbe og polere igjen panseret med maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sufian Skrevet April 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Den er god, jeg skal ha klarlakk ja. Det er det som er vanskelig å få et like tykt lag som den gamle lakken. Skal prøve å få kjøpt denne 3M maskeringsteipen og se om den er til noe nytte. Takk for hjelpen så langt :):pray Siter - Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet? - Åh, en, to, tre... - Måneder? - Nei, biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gliset:) Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Et lite tips: Enkleste måten å få en fin kant du kan rubbe opp er ved å holde en papp-plate med den formen du ønsker at lakk linja/kanten skal gå og holde den 1-2 cm over der du skal avslutte lakken på delen du skal lakkere og spraye rett ned på kanten av plata. da vil du slippe å få en skarp kant. Men husk at det er kun klarlakk som er mulig å rubbe med et någet greit resultat. Selv hater jeg 1-komponent produkter, noe enhver billakkerer kan si seg enig i hvis man ser bort ifra materialkostnader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Et lite tips: Enkleste måten å få en fin kant du kan rubbe opp er ved å holde en papp-plate med den formen du ønsker at lakk linja/kanten skal gå og holde den 1-2 cm over der du skal avslutte lakken på delen du skal lakkere og spraye rett ned på kanten av plata. da vil du slippe å få en skarp kant. Men husk at det er kun klarlakk som er mulig å rubbe med et någet greit resultat. Selv hater jeg 1-komponent produkter, noe enhver billakkerer kan si seg enig i hvis man ser bort ifra materialkostnader. Jeg har gjort uttoning med våtslip og polering med tettlakk med godt resultat, så jeg er ikke enig i at det bare går med klarlakk. Her er en tråd jeg laget for en tid tilbake om dette temaet: http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri/236396-fade-out-spotlakkering-bilder.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gliset:) Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Tror ikke vi snakker om samme ting. Det jeg skal frem til er at hvis du skal flekke ut en farge så anbefaller jeg å legge et klarlakk strøk litt lengere ut enn fargen så du rubber klarlakken. Hvis jeg lakkerer en bil som er i 1 sjikt som skal flekkes ut, legger jeg alltid et strøk klarlakk på toppen som jeg flekker ut med, for så å rubbe klarlakken, ikke fargen. dette for å slippe fargeforskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Akkurat, jammen det høres jo fornuftig ut! Mulig jeg bare var heldig da, men jeg har tona ut ny lakk mot 15 år gammal lakk uten fargeforskjell. Men det kommer an på tilsatnden til den gamle lakken selvfølgelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.