Gå til innhold

motering av ekstra instrumenter på 2,5 tdi

Ranger emnet

jorgendn

Anbefalte innlegg

hei!

Har en a6 99' 2,5 TDi. Så fikk jeg det over meg å montere noen ekstra instrumenter i A-stolpen. Planen er Oljetrykk, Turbotrykk og Oljetemperatur.

Jeg har jo en oljetemperaturmåler i dash'en, og har aldri helt funnet ut om denne er for motor eller girkasse, noen som vet? den stiger skjelden over 70 grader eller noe deromkring.

Jeg fant en temperaturgiver som jeg kan bruke for å måle oljetemperatur ved turboen, da det sitter 3 givere rett over innsugshuset. det virker som 2 temp målere og 1 oljetrykksføler (av på) da den er jordet i blokka (gjengene) og har kun 1 signal ut, så jeg antar at det er en giver som sier ifra hvis trykket ved turboen er borte?

Uansett. Oljetrykk. Hvor kan jeg montere denne? Kjøpte i god tro en sånn brakett på biltema som skulle passe de fleste filter, uten å tenke over at jeg har ikke den typen oljefilter. Prøvde å lete litt etter en oljetrykksensor, men uten hell. Hadde vel i utgangspunktet håpet på å kunne koble meg inn på en giver som allerede er der, så jeg slipper å gjøre det "custom".

VAG-COM'en gir jo både trykk, temp og hele smørja på graf, men det er jo ikke akkurat verdens beste plass nedi der, så sleit litt med å finne egnede steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du får egnet signal ut fra original giver, resistans og slikt må jo stemme overens. Det letteste er vel å sette på et T-stykke ved original oljetrykksgiver, og montere den nye giveren der sammen med den gamle.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider