Gå til innhold

Tdi vs Fsi

Ranger emnet


gizmotheo

Anbefalte innlegg

Kjører du mye langkjøring, kjøp diesel.

Kjører du mye småkjøring, kjøp bensin.

 

Dieselmotorene har en tendens til å sote ned ved mye småkjøring, i tillegg blir de ikke alltid skikkelig varme om vinteren. Bensinbiler får opp tempen mye fortere, og tåler småkjøring bedre. Forbruket er heller ikke så galt på en så moderne motor, og bensinbilen er billigere i innkjøp som oftest.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart diesel hvis du kjörer mye langkjöring.

 

Nettopp kjört 45 mil idag.. kvart tank :)

 

Få til det med en bensinbil.

 

Som jeg sa.

 

På samme måte er bensin klart overlegent diesel når det gjelder småkjøring, spesielt om vinteren. Så da får det være opp til trådstarter å vurdere. Alle vet at forbruket er lavere på en dieselbil, men man må se på totalkostnadene ved det å ha bil. En TDi er dyrere i innkjøp, den soter ned etter mye småkjøring, partikkelfilter tettes(hvis den har det) , den er avhengig av ekstravarmere som ofte ryker og er DYRE å fikse, den bruker en evighet på å bli varm i forhold til en bensinbil, og man har en turbo som kan havarere(ofte pga nevnte soting).

 

Så alt har sine positive og negative sider.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2-liter FSI motoren er ikke så mye å skryte av, og er nok også hvorfor den fikk et kort liv (i alle fall i den versjonen uten turbo). Har ikke prøvd den selv, men lest tester av den. Aks. 0-100 er ofte bedre med bensin, mens diesel knerter tilsvarende bensinmotor i alt av mellomakselerasjoner. Hvor ofte trenger du å være kjappest fra 0-100? Vet ikke nøyaktig dreiemoment på FSI-motoren, men tipper rundt 200Nm et sted. Til sammenligning har 2,0TDI/140hk 320Nm dreiemoment.

Min forrige Passat 105hk TDI var like kjapp i forbikjøring (70-100 km/t i 3. gir) som Passat'en jeg hadde før den, som var en 1,8T/150hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår