johand6 Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Hvor sitter resirkventilen på en 1,8T 97- ? Tenkte å kjøpe meg en forge 007 for litt mer lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Hvor sitter resirkventilen på en 1,8T 97- ? Tenkte å kjøpe meg en forge 007 for litt mer lyd. Resirkuleringsventilen sitter på slangen som går ut fra turboens kompressorhus mot intercooler. Der er det en slange som ser ca slik ut: (sakset fra Turbofun.no) Slangen helt nederst til venstre i bildet. Bare at slangen er av svart gummi. På den sitter resirkventilen. Du kommer vel best til fra undersiden av bilen. Den kan du bytte med en Forge 007, men det vil ikke gi så mye mer lyd. Hvis du derimot har åpent filter i tillegg så kan du høre pustinga fra turboen mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Resirkuleringsventilen sitter på slangen som går ut fra turboens kompressorhus mot intercooler. Der er det en slange som ser ca slik ut: (sakset fra Turbofun.no) Slangen helt nederst til venstre i bildet. Bare at slangen er av svart gummi. På den sitter resirkventilen. Du kommer vel best til fra undersiden av bilen. Den kan du bytte med en Forge 007, men det vil ikke gi så mye mer lyd. Hvis du derimot har åpent filter i tillegg så kan du høre pustinga fra turboen mye bedre. Okei :) Ja jeg har et BSR filter, så det er litt lyd nå men skulle gjerne hørt litt mer fra resirkuleringsventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 kjør på fri eksos, da hører du det meste :D Jeg fjerna alt utenfor turboen og elsker lyden det lager. Men jeg har diesel da... (+ at jeg må på visning nå pga. det) Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 kjør på fri eksos, da hører du det meste :DJeg fjerna alt utenfor turboen og elsker lyden det lager. Men jeg har diesel da... (+ at jeg må på visning nå pga. det) Anbefales IKKE!!! :chairshot hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Haha :D Sikkert grom lyd men, litt for mye av det gode eller? Jeg har DTM på peugeoten min og det bråker mer enn det går for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg