B1ack_Mi16 Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Hva synes dere om resultatet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Ble meget bra, gratulerer. Gleder meg til å se bilder når den er ferdig montert. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Gleder meg selv. Tenkte å montere dette samtidig.. men må kjøpe motorstyring først da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Pent ;) Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalix Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Dette var veldig bra!! Siter x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet) -1974 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 skikkelig fint... ser bra ut.. hva skal effekten i motoren bli? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Motoren er en Peugeot 1.9 Mi16. Jeg skal bruke standard topp og blokk først og bare montere på spjellhusene, da skal det være 180-190hk. I mellomtiden skal jeg renovere en annen topp jeg har liggende, portes hos Autotrim, nye kammer, justerbare drev osv. Da er 210-220hk ikke så vanskelig å få til med 1.9 liters blokka. Neste prosjekt etter det er større boring da flow potensialet til toppen ikke kan utnyttes så veldig bra pga. 83mm boring. Skal kjøpe jernblokk fra nyere Mi16 og montere 88mm slag veiv og 88mm stempler. Da skal det uten problem være kurant å ta ut 250hk @8000rpm :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Blir go'lyd da :) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by B1ack_Mi16 Gleder meg selv. Tenkte å montere dette samtidig.. men må kjøpe motorstyring først da :) Hva er trompetene god for? :D :D :D Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Trompetene står selvsagt for go-lyden :) Kommer forresten akkurat fra posten jeg nå. Vært å hentet nye innsugventiler. De til høyre er hakket større enn de til venstre. De orginale er 34.6mm og de nye er 36.5mm :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Det er snakk om 250 hk @ 8000 rpm uten turbo :) ? Kan nesten begynne å snakke honda hester.. hehe:).. neida.. blir dritbra dette.. sweet Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Uten turbo ja :) Slikt er jo juks.. hehe. Vel, de innsugventilene mine der er 36.5mm. Touringcar Mi16 motorene i england kjørte med 35.5mm ventiler og sylkvasse kammer. Dem tok ut 325hk av 1.9 liter. Maks portet topp og 50mm spjellhus samt meget godt avstemte grenrør. De kjørte nok med annen veivaksling, råder og stempler også for dem var nok oppe i 10000rpm for å få den effekten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by B1ack_Mi16 Uten turbo ja :) Slikt er jo juks.. hehe. Vel, de innsugventilene mine der er 36.5mm. Touringcar Mi16 motorene i england kjørte med 35.5mm ventiler og sylkvasse kammer. Dem tok ut 325hk av 1.9 liter. Maks portet topp og 50mm spjellhus samt meget godt avstemte grenrør. De kjørte nok med annen veivaksling, råder og stempler også for dem var nok oppe i 10000rpm for å få den effekten. En kompis av en kompis har tatt ut 270hk av sin mi16....uten turbo selvfølgelig:) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Pent thumpsup Blir go lyd der ja. Kult å se noen gjennomfører noe man ikke ser så ofte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Meget pent! Bra noen gjør slike ting! :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.