Gå til innhold

Toppdekslet mitt...

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by cfn

fett prosjekt.

kommer til å gå unna i en liten 205 det.

må kjøpe diffbrems og da :D

Han har vel ikke sagt hvilken av bilene han skal ha den i da?

ser 2 biler i avateren hans jeg:) tipper nok den røde jeg:D

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

hehe.

så bare 205'n jeg.

må jo ha det i den da!

405'n kan være bruksbil! :D

405èn kommer orginalt med mi16 motoren(16ventiler). det gjør ikke 205èn.. du får heller ikke satt på en mi16 topp på 8 ventilern siden olje og vann kanaler passer ikke

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare det ;)

205'en er min og 2 kompiser sin. Den er forøvrig omtalt i Drive i denne månedens utgave, se side 92. Meget dårlig tid i stage drive da jeg snurra hver bidige gang. Slicks med for mye lufttrykk og 1 plussgrad samt mye vann var ikke noe god kombinasjon med knallstivt understell :)

205'en har 1.9 Mi16 motor med ca. 160hk. Gutmann triminnsug osv..

405'en er en standard Mi16.

Jeg har i tillegg 2 Mi16 motorer liggende i deler i garasjen, så nok av motorer har vi da :)

BTW.. det er bare noe alle tror at Mi16 toppen ikke plasser på 8v blokka til 205 GTi'n. Den passer rett over (også oljekanalene), den største utfordringen er i grunn å få montert det andre strammehjulet da det ikke er gjenger osv. til dette på gti blokkene.

Stemplene blir også feil og må modifiseres osv. derfor er det alltid enklest og best å bruke en komplett Mi16 motor. Mi16 motoren har også underspyling av olje på stemplene, noe 8v motoren ikke har.

Den motoren jeg bygger nå skal først inn i 405'en og på sikt har jeg lyst på en egen 205 å montere den i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B1ack_Mi16

Bare for å oppklare det ;)

205'en er min og 2 kompiser sin. Den er forøvrig omtalt i Drive i denne månedens utgave, se side 92. Meget dårlig tid i stage drive da jeg snurra hver bidige gang. Slicks med for mye lufttrykk og 1 plussgrad samt mye vann var ikke noe god kombinasjon med knallstivt understell :)

205'en har 1.9 Mi16 motor med ca. 160hk. Gutmann triminnsug osv..

405'en er en standard Mi16.

Jeg har i tillegg 2 Mi16 motorer liggende i deler i garasjen, så nok av motorer har vi da :)

BTW.. det er bare noe alle tror at Mi16 toppen ikke plasser på 8v blokka til 205 GTi'n. Den passer rett over (også oljekanalene), den største utfordringen er i grunn å få montert det andre strammehjulet da det ikke er gjenger osv. til dette på gti blokkene.

Stemplene blir også feil og må modifiseres osv. derfor er det alltid enklest og best å bruke en komplett Mi16 motor. Mi16 motoren har også underspyling av olje på stemplene, noe 8v motoren ikke har.

Den motoren jeg bygger nå skal først inn i 405'en og på sikt har jeg lyst på en egen 205 å montere den i.

det må jeg si.. ikke dårlig

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Uhm.. Ikke rukket å fått gjort alt det enda nei.

Betalte ca. 2000,- inkl. frakt for 8 ventiler.

Angående motorprosjektet så har jeg hittil bare blokka og veivakslingen som jeg skal bruke.

Har tenkt å fikse opp toppen som neste trinn, da den må freses ut fra 83 til 87m borring, så jeg vil gjerne vite nøyaktig volum i forbrenningskammeret før jeg bestiller stempler og råder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider