Gå til innhold

Toppdekslet mitt...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by cfn

fett prosjekt.

kommer til å gå unna i en liten 205 det.

må kjøpe diffbrems og da :D

 

Han har vel ikke sagt hvilken av bilene han skal ha den i da?

 

ser 2 biler i avateren hans jeg:) tipper nok den røde jeg:D

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

 

hehe.

 

så bare 205'n jeg.

må jo ha det i den da!

 

405'n kan være bruksbil! :D

405èn kommer orginalt med mi16 motoren(16ventiler). det gjør ikke 205èn.. du får heller ikke satt på en mi16 topp på 8 ventilern siden olje og vann kanaler passer ikke

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare det ;)

 

205'en er min og 2 kompiser sin. Den er forøvrig omtalt i Drive i denne månedens utgave, se side 92. Meget dårlig tid i stage drive da jeg snurra hver bidige gang. Slicks med for mye lufttrykk og 1 plussgrad samt mye vann var ikke noe god kombinasjon med knallstivt understell :)

 

205'en har 1.9 Mi16 motor med ca. 160hk. Gutmann triminnsug osv..

 

405'en er en standard Mi16.

 

Jeg har i tillegg 2 Mi16 motorer liggende i deler i garasjen, så nok av motorer har vi da :)

 

BTW.. det er bare noe alle tror at Mi16 toppen ikke plasser på 8v blokka til 205 GTi'n. Den passer rett over (også oljekanalene), den største utfordringen er i grunn å få montert det andre strammehjulet da det ikke er gjenger osv. til dette på gti blokkene.

 

Stemplene blir også feil og må modifiseres osv. derfor er det alltid enklest og best å bruke en komplett Mi16 motor. Mi16 motoren har også underspyling av olje på stemplene, noe 8v motoren ikke har.

 

Den motoren jeg bygger nå skal først inn i 405'en og på sikt har jeg lyst på en egen 205 å montere den i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B1ack_Mi16

Bare for å oppklare det ;)

 

205'en er min og 2 kompiser sin. Den er forøvrig omtalt i Drive i denne månedens utgave, se side 92. Meget dårlig tid i stage drive da jeg snurra hver bidige gang. Slicks med for mye lufttrykk og 1 plussgrad samt mye vann var ikke noe god kombinasjon med knallstivt understell :)

 

205'en har 1.9 Mi16 motor med ca. 160hk. Gutmann triminnsug osv..

 

405'en er en standard Mi16.

 

Jeg har i tillegg 2 Mi16 motorer liggende i deler i garasjen, så nok av motorer har vi da :)

 

BTW.. det er bare noe alle tror at Mi16 toppen ikke plasser på 8v blokka til 205 GTi'n. Den passer rett over (også oljekanalene), den største utfordringen er i grunn å få montert det andre strammehjulet da det ikke er gjenger osv. til dette på gti blokkene.

 

Stemplene blir også feil og må modifiseres osv. derfor er det alltid enklest og best å bruke en komplett Mi16 motor. Mi16 motoren har også underspyling av olje på stemplene, noe 8v motoren ikke har.

 

Den motoren jeg bygger nå skal først inn i 405'en og på sikt har jeg lyst på en egen 205 å montere den i.

det må jeg si.. ikke dårlig

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Uhm.. Ikke rukket å fått gjort alt det enda nei.

 

Betalte ca. 2000,- inkl. frakt for 8 ventiler.

 

Angående motorprosjektet så har jeg hittil bare blokka og veivakslingen som jeg skal bruke.

 

Har tenkt å fikse opp toppen som neste trinn, da den må freses ut fra 83 til 87m borring, så jeg vil gjerne vite nøyaktig volum i forbrenningskammeret før jeg bestiller stempler og råder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår