Gå til innhold

sette over clutch og m47 kasse fra 240, noe problem?

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei!

kompisen min ha en 740 med 230 e motor. nå er mest sannsynli clutchen hans gåen. jeg ha en 240 ståendes med omtrent ny clutch og m47 kasse (740 hans ha m46 kasse) er det noe problem å sette over clutchen og m47 kassa fra 240'n i 740'n ?? hva må jeg tenke på og så videre

Tusen takk på forhånd :D

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha m47-kassen ? Den er jo dritt uansett..

Ellers, er det bare å bytte om. :)

Må vel bygge om clutchsystemet dersom du skal ha m47 pga hydraulisk clutch på 740, og wire på 240..

Jeg ville bare flytta over clutchlamell samt trykkplate, og brukt m46'en.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste dere MÅ kjøpe er en M47 mellomaksel for 7/900. Ellers er det bare å flytte over alt utvendig fra M46 kassa som er 740 spesifikt. Kan være greit å kjøpe nytt gummioppheng, ny o-ring til spakstellet og sånt pjukkel da.

Jeg tar forbehold om at svinghjul og clutch har samme dimensjoner. God påske!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min :bok: nerdete søken etter informasjon mener jeg å ha kommet frem til at ODen overhodet ikke kan slure i noen andre gir enn overgiret og revers. Forøvrig er det direktedrift med paraplygir og frihjul etter Saab-prinsippet. :wonder:

Erik er ellers inne på noe. Selv om en M47 veier halvparten, bruker mindre drivstoff og generelt føles noe mer moderne er det intet som slår følelsen idet du alacocaina inn knappen og entrer maximum overdrive! :bump

hmm... hvor ble det av :morph: smileyen? :knock:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody: Jeg har ikke sett såå mye på hvordan en sånn Laycock de Normanville egentlig virker, men har selv opplevd at det slura noe inni granskauen på en kjenning sin turbobil. Vi bytta clutch, men sluringa var der fortsatt. Så vi bytta olje på kassa og problemet forsvant. Såvidt jeg husker skjedde dette i alle girene :confused:

m4x kassene er jo like moderne som slengbukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider