Gå til innhold

Saltflekker på bilen...

Ranger emnet


kjosnes

Anbefalte innlegg

Hei.

Garasjetaket mitt lekker visst når det er mildvær (betongtak), og nå har jeg store, hvite flekker overalt på bilen som ikke går av ved vask. Har prøve diverse avfattinger, bilshampoo og div, men sitter som f.....

Noen som har vært borti dette før og evt noen som vet hvordan jeg skal få det bort?

-00mod Passat 1.9tdi

-93mod Nissan Sunny 2.0 D

-95mod Opel Omega stv.

-87mod Toyota Camry (stading oppgradert)

-90mod Ford Sierra 4x4 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd med å claye bilen før du behandler bilen med lakkrens og polish. Da funker Meguiars sitt claysett veldig bra, som kan kjøpes hos Godkjemi.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om det er hvitt på bilrutene så kan du kanskje prøve med eddik på en liten flekk og se om det fungerer? Eddik er syre og løser kalsiumkarbonat, som kalkavleiringer består av.

 

Uten sammenligning forøvrig fant jeg en oppskrift for vask av akvarie hvor det er kalk på glass;

Vask med eddik, gjerne 35% husholdningseddik som du kjøper i nærmeste dagligvarebutikk. Fukt området godt, la det virke noen minutter og vask eller skrap det bort. Gjenta dette noen ganger hvis nødvendig. Anbefaler at du bruker gummihansker og sørger for god ventilasjon mens du holder på med dette![/Quote]

 

Skulle tro eddik ikke var bra for billakk, men det vet sikkert noen andre bedre enn meg.

Endret av henne
skriblefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronsyre! Brukes til mat, drikke, redusering av kalk i oppvaskmaskin og til rustfjerning. Kan helles rett i sluket etterpå også. Sitronsyre er et næringsmiddel. Fåes på apoteket til ~500kr kiloen eller i en liten husmorpose i bakeavdelingen. Jeg kjøpte en 25kg sekk da jeg bruker litt av det.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår