Gå til innhold

1.8T Forge Splitter.

Ranger emnet


KCMania

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Splitter, UTEN tvil! :disco

 

Lavere ladetrykk blir mindre lyd, men når jeg kjørte med orginalt ladetrykk med den Forge ventilen jeg hadde før splitter'n var lyden lav. Den ble høyere når jeg omprogramerte hjernen. Nå som jeg har splitter'n er lyden ett hakk høyere.

 

Kjører med 1.34 i ladetrykk, hvis ikke jeg husker feil ligger det orginale ladetrykket på 1.8T motorene rundt 0.6.

Kan ta feil så jeg skal ikke si sikkert :)

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splitter, UTEN tvil! :disco

 

Lavere ladetrykk blir mindre lyd, men når jeg kjørte med orginalt ladetrykk med den Forge ventilen jeg hadde før splitter'n var lyden lav. Den ble høyere når jeg omprogramerte hjernen. Nå som jeg har splitter'n er lyden ett hakk høyere.

 

Kjører med 1.34 i ladetrykk, hvis ikke jeg husker feil ligger det orginale ladetrykket på 1.8T motorene rundt 0.6.

Kan ta feil så jeg skal ikke si sikkert :)

 

Heheh :D Men hørt at den kan være skadelig selv med 100% resirk? Noen nevnte noe turbo surge som kommer? Jeg er helt grønn på sånt og vet ikke hva som er hva, liker lyden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare bytta luftfilter på A4'n min og har det lyden som i filmen på første posten der...ikke bytta noe ventil

 

Sikker på at den ventilen som sitter i bilen din er orginal?

Åpent filter? + orginal bosch ventil skal ikke kunne gi sånn lyd som vist på filmen.

Sikker på at du ikke har luft lekasje ett sted?

 

Har bilen din orginalt program eller er den chippet/omprogramert?

 

Og der var den bestilt :)

 

Ett valg du ALDRI angrer på ;)

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den ventilen som sitter i bilen din er orginal?

Åpent filter? + orginal bosch ventil skal ikke kunne gi sånn lyd som vist på filmen.

Sikker på at du ikke har luft lekasje ett sted?

 

Har bilen din orginalt program eller er den chippet/omprogramert?

 

Jeg og hadde slik lyd med den orginale bosch resirken. Men så fikk jeg på Forge sin identiske og da fikk jeg bare et kjedeligt pyssssh liksom. Men den gamle var treg og hang litt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den ventilen som sitter i bilen din er orginal?

Åpent filter? + orginal bosch ventil skal ikke kunne gi sånn lyd som vist på filmen.

Sikker på at du ikke har luft lekasje ett sted?

 

Har bilen din orginalt program eller er den chippet/omprogramert?

 

 

 

Ett valg du ALDRI angrer på ;)

 

Ja bilen er helt orginal når det gjelder motorrommet utenom filtere da.

Skal ikke være noe falsk luft heller..bilen går som den skal og ikke noe fusk

02 BMW 320d touring mtech

98 Ford Escort XR3i Cab

x -95 BMW 318is coupe

x -00 BMW 318 CI

Member of BMW Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp! jeg har kjørt med Forge SPLT-R i halvannet år nå, både med 100% resirk og med split. kan bekrefte at ventilen fungerer helt perfekt i begge tilfeller. husker ikke konkret hor mange knepp jeg skrudde til, men mener det var 22. leste på et audiforum en plass hva de ideelle instillingene var i forhold til ladetrykk. tror det var enten 17 eller 22 runder jeg skrudde. kjører med 1.2 bar. får ikke flutter, men "flushelyd" når jeg slepper gassen. dvs null compressor surge:)

 

 

 

ang diesel, så får man egne dump-kits til det.

har ikke satt meg inn i hvordan de fungerer.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp! jeg har kjørt med Forge SPLT-R i halvannet år nå, både med 100% resirk og med split. kan bekrefte at ventilen fungerer helt perfekt i begge tilfeller. husker ikke konkret hor mange knepp jeg skrudde til, men mener det var 22. leste på et audiforum en plass hva de ideelle instillingene var i forhold til ladetrykk. tror det var enten 17 eller 22 runder jeg skrudde. kjører med 1.2 bar. får ikke flutter, men "flushelyd" når jeg slepper gassen. dvs null compressor surge:)

 

 

 

ang diesel, så får man egne dump-kits til det.

har ikke satt meg inn i hvordan de fungerer.

 

 

Hvor mye må man skru til med originalt ladetrykk da? Er vel 0,6 som er vanlig? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår