KCMania Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Blir garantert bra ;) Fått bestilt deg ventilen enda? Siter Uno, Dos, Audi, Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Har dessverre ikke gjort det enda nei :) Ikke heeeelt sikker på om jeg skal gå for 007 eller splitteren :\ Jeg har originalt ladetrykk, blir det mindre lyd da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KCMania Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Splitter, UTEN tvil! :disco Lavere ladetrykk blir mindre lyd, men når jeg kjørte med orginalt ladetrykk med den Forge ventilen jeg hadde før splitter'n var lyden lav. Den ble høyere når jeg omprogramerte hjernen. Nå som jeg har splitter'n er lyden ett hakk høyere. Kjører med 1.34 i ladetrykk, hvis ikke jeg husker feil ligger det orginale ladetrykket på 1.8T motorene rundt 0.6. Kan ta feil så jeg skal ikke si sikkert :) Siter Uno, Dos, Audi, Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Noen utenlandske/norske nettsider en kan få kjøpt de på? Uten om Ebay? :) Litt lysten på den ventilen jeg og :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Splitter, UTEN tvil! :disco Lavere ladetrykk blir mindre lyd, men når jeg kjørte med orginalt ladetrykk med den Forge ventilen jeg hadde før splitter'n var lyden lav. Den ble høyere når jeg omprogramerte hjernen. Nå som jeg har splitter'n er lyden ett hakk høyere. Kjører med 1.34 i ladetrykk, hvis ikke jeg husker feil ligger det orginale ladetrykket på 1.8T motorene rundt 0.6. Kan ta feil så jeg skal ikke si sikkert :) Heheh :D Men hørt at den kan være skadelig selv med 100% resirk? Noen nevnte noe turbo surge som kommer? Jeg er helt grønn på sånt og vet ikke hva som er hva, liker lyden da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Noen utenlandske/norske nettsider en kan få kjøpt de på? Uten om Ebay? :)Litt lysten på den ventilen jeg og :D Google is your friend. forgemotorsport.com blant annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_S Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Jeg har bare bytta luftfilter på A4'n min og har det lyden som i filmen på første posten der...ikke bytta noe ventil Siter 02 BMW 320d touring mtech 98 Ford Escort XR3i Cab x -95 BMW 318is coupe x -00 BMW 318 CI Member of BMW Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Og der var den bestilt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KCMania Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Jeg har bare bytta luftfilter på A4'n min og har det lyden som i filmen på første posten der...ikke bytta noe ventil Sikker på at den ventilen som sitter i bilen din er orginal? Åpent filter? + orginal bosch ventil skal ikke kunne gi sånn lyd som vist på filmen. Sikker på at du ikke har luft lekasje ett sted? Har bilen din orginalt program eller er den chippet/omprogramert? Og der var den bestilt :) Ett valg du ALDRI angrer på ;) Siter Uno, Dos, Audi, Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Sikker på at den ventilen som sitter i bilen din er orginal?Åpent filter? + orginal bosch ventil skal ikke kunne gi sånn lyd som vist på filmen. Sikker på at du ikke har luft lekasje ett sted? Har bilen din orginalt program eller er den chippet/omprogramert? Jeg og hadde slik lyd med den orginale bosch resirken. Men så fikk jeg på Forge sin identiske og da fikk jeg bare et kjedeligt pyssssh liksom. Men den gamle var treg og hang litt fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Da var min også bestilt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_S Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Sikker på at den ventilen som sitter i bilen din er orginal?Åpent filter? + orginal bosch ventil skal ikke kunne gi sånn lyd som vist på filmen. Sikker på at du ikke har luft lekasje ett sted? Har bilen din orginalt program eller er den chippet/omprogramert? Ett valg du ALDRI angrer på ;) Ja bilen er helt orginal når det gjelder motorrommet utenom filtere da. Skal ikke være noe falsk luft heller..bilen går som den skal og ikke noe fusk Siter 02 BMW 320d touring mtech 98 Ford Escort XR3i Cab x -95 BMW 318is coupe x -00 BMW 318 CI Member of BMW Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Hvordan fungerer denne typen dump ventiler på en turbodiesel? mye jobb å montere? resultat? skadelig for motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 hei og hopp! jeg har kjørt med Forge SPLT-R i halvannet år nå, både med 100% resirk og med split. kan bekrefte at ventilen fungerer helt perfekt i begge tilfeller. husker ikke konkret hor mange knepp jeg skrudde til, men mener det var 22. leste på et audiforum en plass hva de ideelle instillingene var i forhold til ladetrykk. tror det var enten 17 eller 22 runder jeg skrudde. kjører med 1.2 bar. får ikke flutter, men "flushelyd" når jeg slepper gassen. dvs null compressor surge:) ang diesel, så får man egne dump-kits til det. har ikke satt meg inn i hvordan de fungerer. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 hei og hopp! jeg har kjørt med Forge SPLT-R i halvannet år nå, både med 100% resirk og med split. kan bekrefte at ventilen fungerer helt perfekt i begge tilfeller. husker ikke konkret hor mange knepp jeg skrudde til, men mener det var 22. leste på et audiforum en plass hva de ideelle instillingene var i forhold til ladetrykk. tror det var enten 17 eller 22 runder jeg skrudde. kjører med 1.2 bar. får ikke flutter, men "flushelyd" når jeg slepper gassen. dvs null compressor surge:) ang diesel, så får man egne dump-kits til det. har ikke satt meg inn i hvordan de fungerer. Hvor mye må man skru til med originalt ladetrykk da? Er vel 0,6 som er vanlig? Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.