Omegamann Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Kan jeg kjøre med den 50% resirkulerende og 50% åpen da? Er ikke sikker på ladetrykk, men den er chippa til 190hk ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Kan jeg kjøre med den 50% resirkulerende og 50% åpen da?Er ikke sikker på ladetrykk, men den er chippa til 190hk ca. kjør på! bare å skru av blokkeringspluggen og skru på trakta. er vel mer 90% resirk / 10% atm, pga atm-hullet er såpass lite. lyden blir i allefall noe annerledes og får litt mer snert. tenker du har 1.1-1.2 bar. prøv å skru litt tilbake så du har 22 runder på ventilen. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Skal prøve å slenge på den trakta :) 22 runder på ventilen? Tenker du på 22knepp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Skal prøve å slenge på den trakta :)22 runder på ventilen? Tenker du på 22knepp? jepp! Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Fra venstre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 (endret) clockwise, ja. skru den helt ut først (counter clockwise), så du vet at den er på det slakkeste. Endret Juni 17, 2010 av GTI-R Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Nå har jeg satt på trakta og skrudd den 22knep med klokka, men alikevell får jeg bare den pyssh lyden. Ingen flutter lyd. Slik lyd hadde jeg med orginal resirkuleringsventil. Den nye Forge hybrid ventilen er ikke i nærheten. http://www.youtube.com/watch?v=cJPjvWGZoM4&feature=related Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KCMania Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Hvis du er ute etter flutter må du skru mer enn 22 knepp. Har min på ett sted mellom 35-40 knepp, da får du skikkelig fin flutter :) Prøvde først med 22, fikk samme lyd som på filmen din. Har 1.34 i ladetrykk og får fin flutter ;) Siter Uno, Dos, Audi, Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 trikset er vel aa unngaa flutter, da dette indikerer compressor surge. lyden skal altsaa bare vaere "psssh", og ikke noen kvitring... selv om kvitrelyden er fin saa er det indikasjon paa at overskuddslufta som ikke slipper ut av ventilen gaar ut gjennom turbo og filter. dette for at ventilen er skrudd til for hardt. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KCMania Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2010 Ja, det er det. Sendte mail til Forge Motorsport og spurte om det var skadelig for ventil/turbo/motor at man fikk flutter. Svaret var enkelt og greit: "Hi Christian. Thank you for purchasing the Forge Split-R valve. If the valve is fittet as shown in the manual and you experience som flutter, it will not do any damage to the turbo, valve or enigne. Forge Motorsport UK Jason" Siter Uno, Dos, Audi, Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 vil da tro at det meste av overskuddstrykket finner veien ut gjennom ventilen, og kun litt av det tar turen tilbake gjennom turbo/filter. dette er da (i følge Forge) ikke nok til å være skadelig. tut og kjør med litt kvitring:) Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Morro :D kan skru opp trykket en del da? typ 45knepp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 skru den slik at det meste slipper ut gjennom ventilen (altså flush-lyd), og bare bittelitt slipper tilbake gjennom turbo/filter. dermed avlastes turbo, samtidig som du vil få litt kvitring på slutten når ventilen stenger. det er nok lurt å gjøre det på den måten. har du den alt for stram, vil lite eller ingen ting gå gjennom ventilen. det resulterer i kraftig flutter/comp.surge... altså jævlig heftig kvitrelyd, men en stor belastning på turbo da all luft går tilbake den veien i stedet for via ventil. my two cents :) Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Juni 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 Klikkelyd tilbake! HVa kan det være? HVis jeg skrur litt fram og tilbake gir den seg, men kommer fort tilbake igjen, en slags klikke / tikke lyd. Kan det være fjæra som ligger å vibrer elns? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 kan være... men sikker på at lyden kommer fra ventilen? i såfall kan du jo forsøke å bytte ventilen til en ny SPLT-R? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.