licorice84 Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 hei igjen! originalt ladetrykk er vel en plass rundt 0,6-0,7. er usikker på nøyaktig antall runder du må skru her, men du kan prøve å skru litt og kjøre litt mens du lytter etter compressor surge (blafrelyd når du slipper gassen). får du det, så har du skrudd for hardt. det er ikke sikkert du må skru så mye i det hele tatt med originalt trykk. alternativt, send mail til Forge Motorsport. lykke til! Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 hei igjen! originalt ladetrykk er vel en plass rundt 0,6-0,7. er usikker på nøyaktig antall runder du må skru her, men du kan prøve å skru litt og kjøre litt mens du lytter etter compressor surge (blafrelyd når du slipper gassen). får du det, så har du skrudd for hardt. det er ikke sikkert du må skru så mye i det hele tatt med originalt trykk. alternativt, send mail til Forge Motorsport. lykke til! Okei, får vel nesten bare prøve meg fram da :\ Men når det gjelder å montere ventilen. Er det sant at den skal stå "opp ned" iforhold til den vanlige? Lest litt forskjellig her inne, hva er sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjokkur Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 trykket skal inn i bunn av ventilen, vanligvis kommer trykket inn på siden. se her. http://www.forgemotorsport.co.uk/media/USASPLTR.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 ja, det er nok best å prøve seg litt frem. ang. plassering, så skal den STÅ, slik som vist på bilde/link, og ref. innlegg over. trykket skal altså inn i bunnen på ventilen, og ut på siden. enjoy! Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 ja, det er nok best å prøve seg litt frem.ang. plassering, så skal den STÅ, slik som vist på bilde/link, og ref. innlegg over. trykket skal altså inn i bunnen på ventilen, og ut på siden. enjoy! Stå? Helt sikker? Gjelder dette alle biler? Jeg satt min liggende. Altså bunnen på ventilen opp mot lmm og filter og siden av ventilen opp mot turbo og cooler. Hva er rett? :\ Og tror jeg stramma litt for mye, skrudde til 17 klikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjokkur Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Stå? Helt sikker? Gjelder dette alle biler? Jeg satt min liggende. Altså bunnen på ventilen opp mot lmm og filter og siden av ventilen opp mot turbo og cooler. Hva er rett? :\ Og tror jeg stramma litt for mye, skrudde til 17 klikk. bunnen av ventilen skal kobles til røret som kommer frå turbo. og siden av ventilen skal kobles til innsuget på turbo (etter LMM) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 pjokkur har helt rett, hensikten er at den skal stå. det GÅR an å koble den andre veien også, men jeg kan ikke garantere at den virker som den skal på den måten. hvis du kjører med originalt trykk og filterboks vet jeg ikke hvor lett det er å høre compressor surge. dersom du får "blafring" når du slipper gassen, så har du sannsynligvis strammet den for mye, dermed går ikke luften gjennom ventilen men rett tilbake der den kom fra gjennom turbo. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 pjokkur har helt rett, hensikten er at den skal stå.det GÅR an å koble den andre veien også, men jeg kan ikke garantere at den virker som den skal på den måten. hvis du kjører med originalt trykk og filterboks vet jeg ikke hvor lett det er å høre compressor surge. dersom du får "blafring" når du slipper gassen, så har du sannsynligvis strammet den for mye, dermed går ikke luften gjennom ventilen men rett tilbake der den kom fra gjennom turbo. Okei da skal jeg ned å snu om på det senere :) Har originalt trykk og BSR optiflow. Får litt blafring eller flutter, så tror eg må skru litt ned på den, kanskje ned til 12-13? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Har skrudd ned til 12 nå, men fått en rar klikkelyd ovenfor i turbo området :| Hva kan dette være? Er redd for at den slangen på toppen av ventilen ikke er godt nok fast, kan det være dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 bare å prøve seg fram med justering av ventilen... men jeg anbefaler at du setter den riktig vei først. hvem vet, kanskje den mystiske klikkelyden forsvinner? dersom slangen til ventilen ikke sitter skikkelig vil den hoppe av, og ventilen vil følgelig ikke fungere. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 bare å prøve seg fram med justering av ventilen... men jeg anbefaler at du setter den riktig vei først.hvem vet, kanskje den mystiske klikkelyden forsvinner? dersom slangen til ventilen ikke sitter skikkelig vil den hoppe av, og ventilen vil følgelig ikke fungere. Har satt den rett vei :) Og skrudde ned ventilen til 10 klikk nå og da ga lyden seg. Håpe alt er på stell nå, hehe. Jeg er håpløs, men better safe then sorry, så spør heller om hjelp :) Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 se så! grattis! :) Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johand6 Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Leste forresten en del på nettet, fant ut at det ultimatet var mellom 7 og 8 klikk. For dere som lurer :) For dere som har mest mulig originalt hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Monterte denne splitteren på i dag, monterte den 100% resirkulerende igennom den største åpningen. Stilte den 25 hakk opp fra venstre. Jeg fikk nesten ingen lyd, og den lyden som jeg fikk minna mere om 007 ventilen, kjedelig pyssh. Hva må jeg gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Monterte denne splitteren på i dag, monterte den 100% resirkulerende igennom den største åpningen. Stilte den 25 hakk opp fra venstre. Jeg fikk nesten ingen lyd, og den lyden som jeg fikk minna mere om 007 ventilen, kjedelig pyssh. Hva må jeg gjøre? med 100% resirk vil du få omtrent tilsvarende lyd som 007. hvor mye ladetrykk kjører du med? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.