Gå til innhold

oljeånding

Ranger emnet


turbo16v

Anbefalte innlegg

Sålenge returkanalene er store nok fra toppen, ville jeg tro det bare var en fordel å ikke ha det jeg, så evt. overtrykk som kommer forbi ventiltetningene vil hjelpe olja i toppe ned i veivhuset igjen.

 

Men jeg ville nok hatt det, skulle jeg bygd en motor.

 

Som jeg tenkte nå, om man monterer en catchtank der fordeler skal stå, med retur ned i hullet der, orginal lufting/flammefelle inn på denne, samt slange fra toppen inn der, så en lufteslange inn mellom turbo og luftfilter.

 

Jeg vet ikke om det er en kjempegod idè, men for meg så virker det ikke dumt, prøv å se det for deg, du har jo en kjempefin plass å kjøre retur fra en slik duppedings iallefall.

 

Vi får satse på at det dukker opp noen med litt mere håndfast enn mine tanker om saken.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår