turbo16v Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Jeg er snart ferdig med ett motorbygge. En volvo motor på 2,5L m 16 v turbo. jeg har tatt i bruk original oljeutlufting og laget en ytterligere på 16mm der hvor fordeleren skal sitte. Spørsmålet er imidlertid: MÅ/BØR man ha en oljeutlufting også i toppen.???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Sålenge returkanalene er store nok fra toppen, ville jeg tro det bare var en fordel å ikke ha det jeg, så evt. overtrykk som kommer forbi ventiltetningene vil hjelpe olja i toppe ned i veivhuset igjen. Men jeg ville nok hatt det, skulle jeg bygd en motor. Som jeg tenkte nå, om man monterer en catchtank der fordeler skal stå, med retur ned i hullet der, orginal lufting/flammefelle inn på denne, samt slange fra toppen inn der, så en lufteslange inn mellom turbo og luftfilter. Jeg vet ikke om det er en kjempegod idè, men for meg så virker det ikke dumt, prøv å se det for deg, du har jo en kjempefin plass å kjøre retur fra en slik duppedings iallefall. Vi får satse på at det dukker opp noen med litt mere håndfast enn mine tanker om saken. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg