Gå til innhold

Ford sierra is turbo maskin////???

Fordcossi

Anbefalte innlegg

God dagen, ska starta prosjekt nå men ska "desverre" ikje legga det inn på bilforumet..

Det jeg vil ha svar på denne gangen er om noen har spessielt peiling på dette oppsette eller is turbomaskin. Tenkte jeg skulle bygge turbo på en is maskin.

Oppsett:

Blokk: 205 blokk

Topp: is topp

Stempler: coswort?? Passer orginale coswort stempler uten noen

tilpasnigen??

Veiv og råde: Tenkte jeg skulle bruke det som stod orginalt i 205blokken.

Turbo: Garrett T3 60 trim. Funker denne bra til denne maskinen jeg tenkte å bygge?

Toppakning: cosworth passer det? Eller hvor mange mm skal den være?? Jeg tenkte på stålpakning?? Hva anbefaler du..

Jeg tenkte jeg skulle bruke org is topp uten noen oppgraderinger eller lignede..

Dyser: Skal skaffe noen større dyser.. Noen du anbefaler??

Grenrør: Sveiser selv.

Kom me komentarer og hva dine erfaringer tenker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen, ska starta prosjekt nå men ska "desverre" ikje legga det inn på bilforumet..

Det jeg vil ha svar på denne gangen er om noen har spessielt peiling på dette oppsette eller is turbomaskin. Tenkte jeg skulle bygge turbo på en is maskin.

Oppsett:

Blokk: 205 blokk

Topp: is topp

Som en liten informasjon, så er topp, blokk og kam den samme på alle OHC over `86(merket 205 på blokka), innbiller meg at IS har en annen utforming mot toppen m.t.p. dysene, det skal vel være forskjellen

Stempler: coswort?? Passer orginale coswort stempler uten noen

tilpasnigen??

Veiv og råde: Tenkte jeg skulle bruke det som stod orginalt i 205blokken.

Turbo: Garrett T3 60 trim. Funker denne bra til denne maskinen jeg tenkte å bygge?

Toppakning: cosworth passer det? Eller hvor mange mm skal den være?? Jeg tenkte på stålpakning?? Hva anbefaler du..

Cosworth Gruppe A Pakning er vel det som anbefales, bestill gjerne den tjukkeste.

Jeg tenkte jeg skulle bruke org is topp uten noen oppgraderinger eller lignede..

Dyser: Skal skaffe noen større dyser.. Noen du anbefaler??

Grenrør: Sveiser selv.

Kom me komentarer og hva dine erfaringer tenker..

Litt kompresjonssenking er jo ikke dumt, vedt ikke hvor mye man får med tjukkeste toppakningen, mne alternativene er jo dobbel pakning, kobberpakning, dreie stemplene.

Har ikke gjort dette selv, men har vurdert det.

Er helt sikkert noen som har mere info her.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider