Gå til innhold

Førerkortbeslag grunnet utforkjøring med ESP

Ranger emnet


bovesen

Anbefalte innlegg

Jaja, så var mi tid som fotgjengar komme.

 

00.24; 01/04-10 køyrde eg utfor vegen i ein krapp høgre sving og hamna på andre sida av vegen.

Bilen fekk ein del kosmetiske skader, men kan nok repareres rimleg greit.

 

Bilen var min mors firmabil, 32 1/2 timer gammal. Henta den sjølv ut frå Møller for ho dagen før, og levde trygt i truo på at dette var den perfekte bilen; ei stund drøymde eg faktisk litt for meg sjølv om å eige ein slik bil.

 

MEN; ESP-en vart kjapt eit problem.

 

For å gje deg som lesar mitt perspektiv; her er saken:

 

kom kjørende over ei strekke som var etter Gule Siders kart-database 420 meter lang.

I enden av sletta er det ein krapp høgre sving (sjå kart: http://kart.gulesider.no/m/pTInL )

Kring 25-35 meter før svingen kom det brått ein bil i særs stor fart gjennom svingen, og då eg holdt sida mi litt for lite drog eg rattet inn til høgre. Det førte til skrens/sladd, som igjen

resulterte i at ESP`en (Electronic Stabilization Program) slo inn og overstyrte meg som fører av bilen.

 

Når den hadde rettet meg opp, og eg igjen fekk bestemme kvar ferden av bilen skulle, var eg alt for nerme kanten av vegen, og stupte 2 meter utfor.

 

Legger ved link som viser ei YouTube-fil med video av korleis det fungerer ( ein må studere filmen for å sjå korleis dette verkjeleg foregår, legg merke til at bremsene slår til på den sida som krenger, etc. Forstår du det ikkje er det greitt; har fundert lenge sjølv og vert i hyppig dialog med NAF og Møller.)

 

link:

 

Ei særs hyggjeleg dame, uten at eg skal krenke ho for hennes heltemot, tok fatt til telefonen og ringde Politiet i stadanfor å springe ut å sjå kva som hadde skjedd. Ei god stund etterpå kom ho ut og fortalte at ho hadde ringd Politiet, og at dei var på veg. Hu*pe!!

 

Bilføreren av den andre bilen stakk av, og ingen andre en dei i blen min såg denne bilen.

Årsaken til at me ikkje såg billysa hans var nok sannsynlegvis grunna mine heilt nye xenonlkys (kjører gammel bil med gule lys til vanleg) + lyktestolpe i svingen.

 

NAF var på dette tidspunktet tilkalla, og far min var allerede kommen til staden.

Politiet kom dildrandes etter ei stund, og følelsen eg sit att med er "Hei! Går det bra?" "Eg anmelder deg!"

 

Politiet byrja gjera sine tekniske undersøkelsar, lika dårleg som alltid. Lensmaen (Eg kallar alle politibetjentar eg misliker for lensmann, veit dette er feil, men likar berre ikkje lensmannsetaten. Mykje betre med politikammer, politimeister, etc. Lokale helter er ALDRI bra!) byrja strekkja opp eit tau (?!?!) og begynte å telja favnar!! frå begynnelsen av skrensesporet og i ei vassrett linje til der eg køyrde utfor.

 

Det vart aldri gjort oppmåling på dei direkte skrensespora mine eller på motkommande bil`s skrensespor. Heller aldri oppmerking med sprayboks, etc.

 

Dei tre andre ungdommane som var med sendte eg heim i drosje etter at politiet kun spørte dei om namn, og aldri deira forklaring. Eg fekk eller ikkje forklare meg for politiet, og dagen etter kom det politilogg der det sto "høy fart resulterte i utforkøyring"

 

Dette var aldri tilfelle; definer høy fart?! 90 i 80-sona? Med nedbremsing og nødbremsing rett før ulykka? Nesh, kiss my ass!

 

Ei yngre politikvinne hadde eindel dialog med meg mens CP-kiden sprang med tauet sitt, og eg satte meg i vraket og byrja rydde bilen for mine ting og prøvte å gjere den litt finare med å presse tilbake airbagane, etc.

Mens eg sat der kom CP-lens og ropte mens han gjorde tydleg teikn med fingrane at eg skulle komme bort til politibilen.

 

Mens eg gjekk opp frå bakkjen tok eg att politikvinnen som håndhelste på meg og sa: eg håpar han ikkje tek lappen din no...

(det må presiseres at politikvinna her opptrådde svært profesjonelt, utan at han såg ho. Ho var jo tross alt eindel yngre enn han, sannsynlegvis nyutdanna, og vil difor automatisk vera "lågare i rang" enn han, difor "bestemmer" han på plassen.

 

I Politibilen byrja han snakka om førarkortbeslag, og eg skjønte at no var mi tid som sjåfør over. Han sa at dette kunne gått riktig galt, og at Politiet hadde rett til å ta førarkortet frå meg på staden, uansett om eg var enig eller ikkje.

Eg gav han plastkortet mitt, og han forklarte rimleg proffesjonelt at eg måtte enten godta eller ikkje godta førerkortbeslag, noko eg ikkje skjønte bæret av uansett.

 

Eg spørte om eg kunne hente faren min og at han kunne forklare han det for at eg skulle få hjelp til kva eg skulle gjere eller ikkje, og etter mykje om og men over at eg var myndig og helveteskap utover dette, fekk eg lov.

 

Eg henta pappen min og han satte seg framme i bilen mens eg satt bak. Mens han forklarte, spørte eg han kva han som privatperson ville gjort her, då eg aldri hadde vert ute for dette før. Han svara særs fravikande, og det vart ikkje noko skjepleg å forstå av dette.

 

Far min, som er journalist, spørte litt spørsmål om kva han hadde funne ut der på plassen; og måten politimennesket snakte til min far, som sannsynlegvis er 15 år eldre enn denne jyplingen, kan ikkje beskrives. Far min _er_ ein respektert mann i dette lille lokalsamfunnet, og er svært truverdig i sine uttalelser (når alt rundt førerkortet mitt har lagt seg vert det ein større sak rundt det lensmaen gjorde her, då dette kan ødlegge min sak inndirekte dersom det vert pubilisert under etterforskinga.)

 

Etter mykje om og men skreik eg ut frå baksetet: går det ann å være så jævla vanskeleg som det du er her no?!, før far min brått snudde seg og sa: NN, slutt umiddelbart. Dette er ein politimann som ikkje vil nøle med å putte oss begge i buret for ingenting.

 

Dette er eit overtramp, både for far min og meg, og det verste er førarkortet.

Eg meinar, heilt og holdent at det ikkje under nokon omstendighetar var min feil at ulykka vart eit faktum, snarare stikk motsett! Dersom ESP-en hadde vert utkopla hadde eg frest rundt enno, og ikkje tatt bussen med ungdomsskuleelevene.. :-/

 

 

Det eg lurar på; etter heile dette store innlegget er:

 

* Har nokon opplevd tilsvarende ulykker grunnet ESP, CPS, eller andre stabiliseringsprogram, evt. årsmodel, merke, model, og litt forklaring rundt ulykka/uhellet

 

* Straff?

 

* Tilsvarende uhell uten ESP?

 

* Tiltak overfor lensmannen?

 

 

Legger også ved Veitrafikklovens § 3 sier at enhver trafikant skal ”ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret

( Dette er en god regle å pugge utenat til avhøret!)

 

§ 2-5. Trafikkfarlige forseelser

3. Utforkjøringer

Ved ileggelse av straff for uaktsom kjøring, eventuelt kombinert med for høy hastighet etter forholdene, og denne har medført utforkjøring, bør tap av førerett fastsettes fra 6 til 12 måneder.

 

 

 

Takker for alle svar; dette er ei sørs vanskeleg stund å gjennomgå aleine når eg meiner eg er i ferd med å bli overrumplet med (enda eit) justismord!!

 

 

p.s det bør nemnes at eg bor særs langt unna nermeste busskur, butikk, etc. og at eg mister både helgevaktene mine og sommerjobben som skulle finansiere skuleplass i Kirkenes til neste år...

 

 

 

- Takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en ringer ambulanse (dvs ulykke med personskader) blir det automatisk også en politisak, slik jeg har forstått det.

 

Jaja, greit nok det, men du ringer ikke politiet først.

Og damen i dette tilfelle sjekket ikke engang hvordan det gikk med personene(som jeg forsto det?) som hun er pliktet til, hun ringte rett til politiet..?!

 

Marianne: okei, heldigvis finnes det noen politifolk som kan tenke selv også, eller kanskje de bare måtte på ett viktigere oppdrag? :P

Endret av SimenRawr

Peugeot 406 2.0

Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, greit nok det, men du ringer ikke politiet først.

Og damen i dette tilfelle sjekket ikke engang hvordan det gikk med personene(som jeg forsto det?) som hun er pliktet til, hun ringte rett til politiet..?!

 

Marianne: okei, heldigvis finnes det noen politifolk som kan tenke selv også, eller kanskje de bare måtte på ett viktigere oppdrag? :P

 

Stemmer dette, ho levde tydlegvis etter "Skyt først, spør etterpå".. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer dette, ho levde tydlegvis etter "Skyt først, spør etterpå".. :-/

 

Du gjorde også dine feil denne dagen, og det er faktisk sånn at politisentralen har direktenummeret til AMK, og normalt å ringe en av nevnte når man ankommer et ulykkessted. Vanlige folk anser ikke politi som en fiende, og hun ringte nok ikke 112 fordi hun forsøkte opptre som en ubehjelpsom dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og damen i dette tilfelle sjekket ikke engang hvordan det gikk med personene(som jeg forsto det?) som hun er pliktet til, hun ringte rett til politiet..?!

 

Hun kan ikke hatt dårlig dømmekraft, siden hun (helt riktig) ikke fikk 112 til å dra inn AMK i dette. Det viser jo at dama har hatt vurderingsevne.

 

 

@ trådstarter;

1) Når du skylder på ESP, mener du samtidig at du kjente bilens egenskaper godt nok?

2) Lov og forsikring dekker din bruk av mors firmabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere teorier i denne saken.

For å starte med det første først.

ESP holdt deg på veien. Var etter ESP sluttet å virke du kjørte ut. Med andre ord så var ikke dette ESP sin skyld. Uten ESP så hadde du kansje snurret og havnet i grøfta før istede for etter svingen eller i verste fall truffet bilen i møte og dette hadde vært en dødsulykke istede for miste lappen ulykke.

 

Husk også at ifølge veitrafikkloven skal du også kunne stoppe på 1/3 av synlig veibane. Det vil si at uansett hvordan du vrenger og vrir på det så holdt du for høy fart iforhold til situasjonen.

 

Politiet kan med loven i hånd ta fra alle som kjører av veien uansett grund lappen da de på en eller annen måte har brutt Veitrafikklovens § 3 trafikant skal ”ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret”

som du selv har linket til over her. Kjører du av veien så har du faktisk ikke kjørt hensynsfyldt og aktpågivende.

 

Har selv opplevd dette med en kamerat av meg. Han ble presset av veien av ett kvinnemenneske som burde vært fratatt lappen for 10++ år siden grundet alderdom. Han mistet lappen. Men hadde han ikke svingt unna for å unngå en front mot front og faktisk kjørt på denne gamle dama som kom mot oss i vårt kjørefelt så hadde det mest sansynlig blitt en dødsulykke. Men det hadde vært hennes feil og min kamerat hadde fått beholdt lappen.

 

Lovverket er FULT av hull og mangler. Men det er nå engang sånn det fungerer og politiet elsker jo tross alt å frata folk førerkortet.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår