Gå til innhold

Sveise eksos selv

Ranger emnet

depalmer

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en helt original 240 stående som jeg tenkte jeg skulle gjøre noen småting med.

Tenkte først å fremst på powerfilter og større eksos, da eksosanlegget som står på nå er nedruste og snart helt gåent.

Det jeg lurte på er hva jeg trenger? Og hvor får jeg tak i dette?

Skal bare ha materialer med bra kvalitet.

Og er ment at jeg skal prøve å lære meg å sveise, så vil helst gjøre alt selv/med hjelp fra kompiser.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en helt original 240 stående som jeg tenkte jeg skulle gjøre noen småting med.

Tenkte først å fremst på powerfilter og større eksos, da eksosanlegget som står på nå er nedruste og snart helt gåent.

Det jeg lurte på er hva jeg trenger? Og hvor får jeg tak i dette?

Skal bare ha materialer med bra kvalitet.

Og er ment at jeg skal prøve å lære meg å sveise, så vil helst gjøre alt selv/med hjelp fra kompiser.

På forhånd takk

Det er gøy og jobbe med bil;) men hvorfor ''powerfilter'' på en 240?:S Og hvorfor skal du ha 3'' eksos på 240? Og kan tenke meg at dette er din første bil, siden du spør hva du trenger for og bygge eksos annlegg og hvor man får kjøpt det:S Og vis du ikke kan sveise, greit det er greit og lære seg det!:P men er lettere og få sammen eksos annlegget på andre måter da;)

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hvis man kjøper helt nytt er det jo streng talt ikke nødvendig å sveise. Alt er jo bare i hverandre.

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å sveise litt så man slipper en million eksosklemmer. Biltema er bra nok, men ikke trekk ned for mye av verken sveiserøyken eller gassene som oppstår når du sliper og sveiser i belegget (galvanisering?) utapå biltemarørene. :nono: Slip platerent på forhånd. Simons fra f.eks http://www.mekonomen.no koster litt mer. De er/var ubehandla.

Les et HMS datablad for sveisegass, tråd og røyk så skjønner du hva jeg mener. Selv uskyldig røyk fra loddetinn gjør deg barnløs og senil! :notin:

Det er forresten digg å sveise i 2mm(?) tykke eksosrør. Noe helt annet enn et gulv av flatbrød. Øv deg ved å kappe av tynne ringer på noen cm og sveis på igjen butt-i-butt så du lett kan sjekke at du har fått god gjennombrenning. Sett på mer strøm enn du tror er nødvendig og senk den når og om du brenner høl. Det skal frese som bacon i panna og det skal se ut som det ikke er nødvendig å sveise noe på bak/innsiden. :mat:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på å ha bra ventilasjon hvis du på død å liv skal sveise. En million klemmer var vel litt å ta i er vel ikke mere enn en 10 stk:P

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider