Gå til innhold

92 modell E36 318ia

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

det at servicehefte på en bil er viktig er en myte. Så lenge du kan fremviseat bilen er i tipptopp stand så spiller det liten rolle. Selv gjør jeg mest mulig selv og kjenner et par dyktige bmw mekanikere som fikser ting så fort noe skulle oppstå. Slik holder bilen seg perfekt hele tia og det er det jeg mener som skal telle. Ikke et stempel i en bok som hvem som helst kan fake.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

det at servicehefte på en bil er viktig er en myte. Så lenge du kan fremviseat bilen er i tipptopp stand så spiller det liten rolle. Selv gjør jeg mest mulig selv og kjenner et par dyktige bmw mekanikere som fikser ting så fort noe skulle oppstå. Slik holder bilen seg perfekt hele tia og det er det jeg mener som skal telle. Ikke et stempel i en bok som hvem som helst kan fake.

Er bare delvis enig med deg der...

Når jeg ser på en bil, tenker jeg... Det at bilen nå ser ut til å være i tipp-topp tilstand betyr det ikke at den hele tiden har vært det... Det finnes mange triks en selger kan ta ibruk for å shine opp bilen, og gi et inntrykk av at bilen er i perfekt stand... Det gjelder å finne sannheten...

Selv kjenner jeg også dyktige mekanikere som fikser ting for meg i løpet av 1-2 dager etter at noe er oppdaget på bilen, så bilen er prikkfri hele tiden, men poenget med et servicehefte fra BMW, er at du da som kjøper tar en telefon opp til BMW, og spør hvor lenge de har hatt kjenskap til bilen, alvorlige feil, hvor regelmessig bilen har vært på service osv... Gir et mer sikkert inntrykk av hvordan selger har tatt vare på bilen... Det er altså ikke bare stempelet som teller...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå såpass kjenskap til e36.. Og at hvis bilen har vært dårlig tidligere har ingenting å si. At f.eks hvis bensinpumpa har vært dårlig og nå bytta..so? Eller om at foringene har vært dårlige og nå bytta.. Hører fort om motoren ikke er bra og man merker fort om ikke hjuloppheng/drivverk er som det skal være :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider