Gå til innhold

Glennern's nye Mercedes 300td 94

Glennern

Anbefalte innlegg

Det var da klart for å kjøpe ny bil.

Har funnet en jeg har veldig lyst på, har snakk med eieren å han skulle holde den av til den var eugokjent ihvertfall. Så har egentlig bestemt meg for at jeg skal kjøpe denne..

Det er 300td - 24ventiler - 94modell.

Er ikkje masse utstyr på den, men det mest nødvendige:

-2xel.vinduer.

-Takluke.

-Alarm/sentrallås.

-Airbag.

-Automat.

-ASD.

-ABS.

-Aut. Avblendbart speil.

Har ikkje vært så mye borti 24ventileren, så lurer egentlig på hvordan den er i forhold til den gamle 300Diesel motoren?

Like solid? Hvordan er forbruket?

Dette er stasjonsvogn. Nylakkert for kort tid siden. Helt strøken både utvendig å innvendig. Skal avtale med eieren når jeg skal hente den imorgen. Så er veldig spendt på å få den.. Nr jeg var å så på den fikk jeg tatt ett bilde av den.

432410_225348171my.jpg

Ser ut som skjermen er ripete, men er kameraet på tlf som er ødelagt!

Ting jeg vet skal gjøres:

-Senk.

-Sote helt frem.

-Xenon i alt av lys.

-Bytte baklykter(muligens alle lykter til klarglass)

-Sette inn anlegg.

-Montere el.vindu bak også.

Noen som har peiling på hvordan det er å montere el.vindu bak på dem her?

Kommentar? Tips? Tar all ris&ros med takk:)

Endret av Glennern

- Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt)

- Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel, gratulerer med ny bil. God motor den om606 du har i den der, forbruket er vel rundt 0,65 på langkjøring. Du er fra Notodden ser jeg, har ikke sett en blå 123 der med borbet A? hehe, pusser opp en grå en nå som jeg kommer med til Storgata i løpet av april håper jeg

tipsa mine er 16" kantfelger og grisesenk, xenon og avantgarde-grill, lett soting helt fram(35%), behold originale reflektorer foran, men sett på klarglass bak ja;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel, gratulerer med ny bil. God motor den om606 du har i den der, forbruket er vel rundt 0,65 på langkjøring. Du er fra Notodden ser jeg, har ikke sett en blå 123 der med borbet A? hehe, pusser opp en grå en nå som jeg kommer med til Storgata i løpet av april håper jeg

tipsa mine er 16" kantfelger og grisesenk, xenon og avantgarde-grill, lett soting helt fram(35%), behold originale reflektorer foran, men sett på klarglass bak ja;)

kan jo nesten ikkje sette på klartglass bak uten å ha det hele veien, men får ikkje bestemt meg helt!

Blir soting helt fram, å avantgardegrill, å xenon.. Har xenon liggans te den, så det blir satt inn med engang. Likte egentlig dem hjula som står på, men er litt "etterligning" av Brock b1 føler jeg.. men får sjå..

Må få bytta ut det blåe intriøret også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt bilen noen dager.. Er igrunn kjempe fornøyd!

Herlig bil! Noe småtteri er det jo som må gjøres, men ikkje noe stort.. Tok endel bilder i helga:

CIMG0709.jpg

CIMG0719.jpg

CIMG0727.jpg

CIMG0684.jpg

Hadde jo så flaks at på fredgs kvelden røyk mellomakslingen kl 1 på nattan, men forrige eier hentet den, tok den med til verkstedet å byyttet den, mens jeg hadde lånebil i mellom tia:) Service;)

På lørdag kom en sykkelist å sykla rett i sia på den! så litt småtteri som må lakkeras:)

Fant ut at det var aut. avblendbart speil på den. Veldig få 124 som har det igrunn..

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil dettan veitu;) fekk i mellom 123n på EU-kontrollen i dag au, så forhåpentligvis er den klar på rånetreffet på fredag;)

Okay.. veldig bra! Min er på eukontroll idag den:P

Kom plutselig på at jeg har jo kantfelger liggans te den gamgle 124'n min!

9,5x16..

432410_190529691op.jpg

Endret av Glennern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

DSC00139.jpg

Litt har jo skjedd med den siden sist! Blitt veldig glad i den, å funnet endel feil!

Sliter bla. med Oljetrykk.. har skifta olje på den, å da var den veldig bra i noen uker, så blei trykker dårlig igjen.. Termostaten er gåen, sålenge motoren er kald går det fint med oljetrykket, men når den blir varm gåt den ned til 0.8 ca. Da stopper den ofte, å kjører jeg den hardt da, starter den ikkje igjen.. Noen som har noen gode ideer på hvordan jeg får oljetrykket til å bli bedre? kanskje jeg må bruke annen olje? Isåfall hvilken?

Hvor sitter termostaten på dissa motorene? finner den ikkje..:(

Bilen har jo blitt litt lav, men lvere skal den bli;)

DSC00140.jpg

Har montert Avantgardegrill.. Hjalp seg veldig det!

Noen som vet om billig eksos, alt er bare søppel under der.. datt av alt som var å delte seg i 4 deler, å unulig å sveise sammens igjen.. Så trenger eksos, noen som vet om billig nytt eller brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta mål på anlegget ditt og få med hvordan det svinger under bilen osv, så kjøper du eksosdeler på biltema og bygger/sveiser/bruker eksosklemmer til å bygge som passer under.

Tipper det kommer på rundt 1200kr med lyddemper.

Bilen din blei grisetøff med de felga!! Litt nærmare bakken så eru i mål:) Så måru ha den litt lågare foran enn bak, så du får stuk på den.

Du må komme på rånetreff i Bø 5 juni, begynner kl 17.00 og utover natta;)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta mål på anlegget ditt og få med hvordan det svinger under bilen osv, så kjøper du eksosdeler på biltema og bygger/sveiser/bruker eksosklemmer til å bygge som passer under.

Tipper det kommer på rundt 1200kr med lyddemper.

Bilen din blei grisetøff med de felga!! Litt nærmare bakken så eru i mål:) Så måru ha den litt lågare foran enn bak, så du får stuk på den.

Du må komme på rånetreff i Bø 5 juni, begynner kl 17.00 og utover natta;)

Akkurat eksos er jeg heeeeelt idiot på, så må få noen te å gjøre det! Er egentlig så lei bilen at jeg holder på å krepere! Men er jo sånn til tider! Rånetreffet i Bø kommer jeg på vettu!;) Må få på senkesett innen den tid, vinkelkutteren har vært ende en tur under den serru! Så vil ha senkesett føre Bø treffet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau, blir nydelig det. Hvis je var ville je ha montert senkefjærer foran bere, er et helvette bak og mye jobb.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau, blir nydelig det. Hvis je var ville je ha montert senkefjærer foran bere, er et helvette bak og mye jobb.

Ja, har tenkt på det jeg også, men demperene eller fjørene bak er litt slitene, så må bytte der å.. den er litt slapp i rævva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider