Gå til innhold

Hvilken lakk skal jeg velge?

Ranger emnet

djanrune

Anbefalte innlegg

Heisann! Har lyst og lakke ene bilen, men gidder ikke og bruke så forferdelig mye penger på det. Så lurte på om det finst spann med grunning og farge til Quick lakken? Og er det noen som har erfaring med den lakken? Har hørt den lakken skal være ok i pris ihvertfall. Gidder ikke og betale flere hundre kroner literen får vanlig lakk, og benga lakk er uaktuelt.

Og noen som vet hvilken sprøyte som er best og bruke? er biltema sprøyte noe og kjøpe?

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lastebil serien til ppg er grei , koster ca 300kr literen om ikke dette er for mye?

om du ikke vil legge noen penger i sprøyte har biltema en blå en med overliggende kopp som er grei og bruke..

2004 Bmw 330d M-Tech

1998 Audi A4 1,9tdi

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

2003 mod passat 1.9 Tdi Highline

1992 Golf 3 vr6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe luksus sprøyte akuratt, men helt ok og bruke til ting du ikke legger sjela i, brukte lastebil lakk og biltema sprøyte på en båt en gang, den ble fin den..

2004 Bmw 330d M-Tech

1998 Audi A4 1,9tdi

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

2003 mod passat 1.9 Tdi Highline

1992 Golf 3 vr6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe høres da bra ut :) Men hvilken grunning bør brukes? eller er det forsjellige utvalg man kan bruke? Får har hørt at vist man blander produkter så begynnder lakken og koke.

Og har ikke tenkt til og få verdens beste resultat men håper da i det minste på og få et resultat slik at den blir blank og ikke så alt får mangen rennemerker og slikt :)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først har tenkt å bruke PPG, kan du jo velge grunning fra samme merke og. Jeg brukte PPG D839 som slipegrunning på et prosjekt jeg holder på med. Denne koster ca 500 kr pr liter hos lakkspesialisten. Kanskje litt dyrt, men jeg har ikke sjekket andre merker og sjapper. Som "førstegangsgrunner" synes jeg den ga bra resultat. Brukte også biltemasprøyta som er nevnt over her.

Du vil muligens bruke en annen grunning enn slipegrunning hvis det er mye bart stål, selv om den også kan brukes på det ifølge databladet.

Spurte også Lakkspesialisten om dette med blanding av merker og koking. Ifølge han jeg snakket med er det visst uhyre sjeldent med mindre det er noe skikkelig billige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Benga fungerer fint med sprøyte, blir sånn semi glans. Men er to ting du må huske på:

1. Den må tynnes ut med f.eks whitesprit

2. får du sig så kan man ikke slipe bort sig og rubbe opp igjen da benga ikke får tilbake glansen. (snakker da av egne eksperimenter. Kan godt hende andre har klart det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider