Gå til innhold

Problem med sugemotor

Ranger emnet


SStande

Anbefalte innlegg

Hvor langt er et tau?

 

Kommer jo såklart helt an på hvordan man trimmer motoren og hvilken motor det er fra utgangspunktet.

 

En b230E med 136hk, som blir trimma med biltema-sportsluftfilter, har bare 136hk.. Sånn at du har noe å gå ut ifra.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,godt svar med tauet..

 

om jeg gir litt info så situasjon blir litt mere forståelig..

 

portet 16v topp fra b234f ellers org kammer, 2.8 veiv fra RSI, 2x45mm weber dcoe fra pedersen.. ble det litt bedre?

ellers av innmat i blokken er der H-råder og arp bolter..

2,5" eksos.. og rusler og går på 95 blyfri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var infoen jeg mangla ja.. :)

 

Kan se for meg at du har bortimot 170hk jeg..Nm er vanskelig å si, da motoren må i benk for å finne ut slikt.. :p

 

 

Takker for svar! motorn har jo 159hk med org 2.3 innmat men med innsprut,må vel hente mere en 11hk med 2.8l veiv? synest det hørtes lite ut.

men vertfall om man setter opp et lite regnestk. på penger og 11hk så har da 11hk kostet meg 2272,-pr.hk

hehehe,begynner og bli litt for dyre hester.

 

 

(håper på litt mere en 11hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å hente ut 200Hk med ett slikt oppsett. Men 45 gassere er litt lite for en slik motor. Det aller beste hadde vært spjeldhus på 48-55mm og sprut. Da hadde du fått en mye mer kjørbar motor, selv med aggresive kammer/porting. Med moderat porting kammer osv, så kan du forvente deg rundt 250Hk og 3-330Nm på en slik motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å hente ut 200Hk med ett slikt oppsett. Men 45 gassere er litt lite for en slik motor. Det aller beste hadde vært spjeldhus på 48-55mm og sprut. Da hadde du fått en mye mer kjørbar motor, selv med aggresive kammer/porting. Med moderat porting kammer osv, så kan du forvente deg rundt 250Hk og 3-330Nm på en slik motor.

 

Takker for info!

Tror jeg holder meg til forgassere enn så lenge.. blir vel sprut med tiden sikkert. ser bare for meg at det blir en del jobb med å få på sprut på den bilen..

 

Skal bli gøy og se hva det endelige tallet viser,siden det varierer litt her.

Endret av SStande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Takker for svar! motorn har jo 159hk med org 2.3 innmat men med innsprut,må vel hente mere en 11hk med 2.8l veiv? synest det hørtes lite ut.

men vertfall om man setter opp et lite regnestk. på penger og 11hk så har da 11hk kostet meg 2272,-pr.hk

hehehe,begynner og bli litt for dyre hester.

 

 

(håper på litt mere en 11hk)

 

Hei!

Mulig tråden er noe gammel, men jeg prøver lell :jackinbox:

 

Fra hvilken motor har du hentet veiva?

 

Går selv med tanker om å bygge meg rallycross-motor ut av en 16v, så jeg tar gjerne imot tips :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvor mye et sprut vil kutte i drivstoffbudsjettet. Da vil de ikke lengre "smile helt opp til ledelsen i SHell". *synge* :D

 

Hvordan var det å handle fra rsi? Vi er en gjeng herfra som har planer om å handle litt diverse råder, foringer og muligens veiv og coilovere derfra. Leveringstid? Hvilken fraktmetode og selskap brukte du? Noen problemer ift levering ut av landet osv? Bikket du $1.000.- f.eks?

 

PS! Få ut litt (masse) video av doningen, både på asfalt, grus og ev dynorulle. Høres ikke ut som du driver på noe bilcrossbudsjett. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig blandede erfaringer med RSI.

 

Vet noen som har bestilt råder der, som først fikk 5 (skulle ha 6) og det tok veldig lang tid, med krangling før han fikk den siste. De kan være utrolig trege å svare på mail, og få fingeren utav ræva når varer skal sendes.

 

Har nå bestilt et ferdig moddet spakstell til en getrag 262cr som skal brukes i en 242. Kostet vel ca. 1000 kr og sendt med fedex, leveringstid i følge fedex skal være ca. 14 dager.

 

Men så brukte RSI 3 mnd på å få denne bestillingen avgårde og. Så alt i alt, jeg vil ikke anbefale RSI selv til min verste fiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår