Gå til innhold

Litt hjelp til "jomfruanlegget"?

Ranger emnet

Brekki

Anbefalte innlegg

Hei, ettersom jeg er rimelig fersk på området, tenkte jeg det kunne være lurt å forhøre seg litt med "proffene" før man braser i vei med egne tanker og ideer.

Hva jeg har tenkt:

2x Rockford Fosgate Punch P2 12" (Bassere)

Rockford Fosgate T1652S (frontsett)

Rockford Fosgate P1653 (Bak)

(alle høytalere kan dere se på http://www.bilradiospes.no)

Jeg har liggende en PowerAcoustik Gothic Series OV2-1600 1600w maks, som jeg hadde tenkt å kjøre på basserene, og en Alpine V-power MRP-F200 på 4x75w (tror jeg) som jeg kjører på resten. Har også en Planet Audio PÅ 1502 2x150w, som jeg ikke vet om jeg skal bruke ennå. Forsterkerene kjøpte jeg brukt sammen med en Clarion DXZ588RUSB spiller.

Basskassen hadde jeg tenkt å bygge slik at hvert element hadde hvert sitt kammer, hvor det ene er lukket og det andre har bassrefleks(?). Hvordan er det å bruke plexiglass som f.eks bakvegg? Burde jeg gå for enkel eller dobbel spole, og hva er forskjellen?

Bilen er en Opel Omega b sedan, hvis det kan ha noe å si!

Jeg setter veldig stor pris på forslag og/eller kommentarer til hva jeg til nå har tenkt og kom gjerne med andre forslag!

På forhånd takk!:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheit for høyre på høgtalerene før du kjøper dei?

RF var vist bedre før og vinner ikkje lydkvalitetskonkuranser. (eg har ikkje høyrt på RF so eg kjenner ikkje til korleis lyden er)

2 forskjellige basskasser anbefalles ikkje! (men separate kammere anbefalles)

1 eller 2 spoler er berre for å gjere det lettere å koble sammen subbene for å få rett impedans mot forsterkeren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider