Gå til innhold

Får ikke gnist på tsx!!

Ranger emnet

spetwols

Anbefalte innlegg

yo

Veit ikke om jeg kan skrive det her, men mp er nede nå så jeg får ikke spurt der.

Begynner og bli forbanna lei tsen nå. Skruing fakkings hele tia. Veit det er sånn når man har ts men er overkant mye galt der. Jeg gikk endelig kjøpt kjede igår, og da må jo noe anna fukke seg.

Har seg sånn at for 2-3 mnd sia så gikk tennspola til helvete. Vi bytta den og så starta den.

Kjørte en del, og alt funka helt perfekt da. Så klarte jeg og ryke kjede for ca 1 mnd sia, så jeg har ikke kjørt siden det. Så bytta jeg kjede igår da, så starta jeg. Funka fint og starte første gang. Så kjørte jeg i 10 min ellerno, så stoppa jeg hos en kamerat. Vi stikker ut og kjører, og jeg merker at den er litt lei og starte, men starter til slutt.

Idag så skulle jeg dra å pumpe jern, og da fikk jeg nesten ikke start. Måtte trille ned en lang bakke. Halve bakken så var den død, plutselig så kommer den seg litt innemellom. Er som om man tar plugg hetta av og på. Til slutt så får kjeg orntlig start, men da må jeg bare gi full gass, eller så dævver den. Så kjørte jeg 1 min ellerno, så funka den som vanlig. Så kjørte jeg opp på trening da. Når jeg var ferdig så hadde jeg akuratt samme probleme. Fikk gjort det samme og kjørte hjem, syl var blitt noe inni helvetes varm også.

Så skulle jeg ut igjen nå da. Da var den helt dævv. Jeg trilla ned den bakken igjen, men til ingen nytte. Måtte få en kamerat til og hente meg. Så tok jeg av pluggen først og sjekka om det var den, men den var fin. Så sjekka jeg om den fikk gnist, men det gjorde den ikke. Prøvde en splitter ny plugg også, men funka ikke.

Tok av clutch deksele og da hadde jordings ledningen til tennplata ryki. Så jeg fikk sjøta den. Men starter fortsatt ikke. Er helt dævv og ikke noe gnist.

Noen som vet hva som kan være feil ? Kan tennspola ha gått til cheiz igjen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke usannsynlig at tenningsmodulen har kvelda vil jeg tru.

Takk for svar. Men litt flau. Hva er tenningsmodulen ?

Jeg har prøvd og bytte coil og spennings regulatoren til ingen nytte. Tipper det er tennspola egentlig, siden jeg stilte ikke inn tennplata etter det. Hørt noe små smell mens jeg har kjørt, så mulig jeg har kjørt i filler spola.

Andre forlsag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på hvordan det ser ut på en X, men det er elektronisk tenning, signalet fra sensoren går til en tenningsmodul/forsterker/sluttrinn, som gjør signalet "forståelig" for coilen.

Denne kan være litt følsom for kortslutninger, men det kan jo i grunnen spolen også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider