Sovereign Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Tenkte jeg skulle forsøke meg som litt handyman for en gangs skyld og fikse noe rust jeg har fått nederst i dørkarmen. Ikke noe kritiske greier, pusset ned til bart metall, grunnet og tenkte å ta fatt på lakkingen i kveld. Test-sprayet litt på papir og funnet ut at sprayen er alt for brutal med tanke på spredningen...det er snakk om et område på ca. 1*4 cm nederst i dørkarmen som skal lakkes og å begynne å spraye der kommer garantert til å bli noe skikkelig søl grunnet at det ligger ganske krøkket til og vanskelig å få maskert skikkelig. Fant en gammel touch up-stift i verktøy-skrinet som fulgte med bilen fra den var ny. Og jeg synes denne virker ideell, men lurer på om det er noe særlig å bruke...som sagt et område på 1*4 cm? Å "male" på lakken hadde vært mye greiere enn å spraye på. Det blir vel ikke like perfekt som spray, men det gjør lite da det det aktuelle området omtrent ikke synes og å få tatt rusten før den utviklet seg var det viktigste. På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Du kan få kjøpt forskjellige dyser til spraybokser.Hvis du skal være handyman,så ville jeg brukt sprayboks og en 2K klarlakk på sprayboks.Dekk opp et litt stort område og fade klarlakken utover.Når det er tørt,så polerer du overgangene. Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg