Gå til innhold

Vectra B Knekk i døra ++

Ranger emnet


Sulle

Anbefalte innlegg

Hei, har da en Vectra 96 som lager 3 knekkelyder når jeg åpner og lukker døren, skiftet i går dørstopper for å se om dette løste problemet.

 

Men nei, Knekker like mye, smurte den ekstra godt men fortsatt ingen ting.

 

Hva kommer dette av?, og hva kan jeg gjøre for å få fikset dette?.

 

Har også ett annet problem, det er at ABSen lyser, samt speedometer ikke fungerer og at airbag lampen lyser.

 

Har hatt problemer med Dynamoen som jeg byttet i går som forhåpentligvis fikser speedometer og ABS lampen, men hva med Airbag lampen?

 

Må jeg til Opel for å slette feilmeldinger etc?.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har da en Vectra 96 som lager 3 knekkelyder når jeg åpner og lukker døren, skiftet i går dørstopper for å se om dette løste problemet.

 

Men nei, Knekker like mye, smurte den ekstra godt men fortsatt ingen ting.

 

Hva kommer dette av?, og hva kan jeg gjøre for å få fikset dette?.

 

Har også ett annet problem, det er at ABSen lyser, samt speedometer ikke fungerer og at airbag lampen lyser.

 

Har hatt problemer med Dynamoen som jeg byttet i går som forhåpentligvis fikser speedometer og ABS lampen, men hva med Airbag lampen?

 

Må jeg til Opel for å slette feilmeldinger etc?.

 

Takker for alle svar.

 

Når feilen på ABS forsvinner, vil lyset på denne gå av.

Hvis det ikke hjalp å bytte dynamo, bør du sjekke at sikringen til ABS-systemet er iorden. Er denne defekt, vil iallefall speedometeret konke ut.

Feilkodene vil fortsatt være der, men de vil stå som 'ikke aktive'.

 

Hvis Airbaglyset lyser, vil en normalt måtte ha bilen inn til noen som har diagnoseleser for å sjekke eventuelle feil, samt å fjerne feilene for å få lyset til å slukke.

Jeg kan sjekke dette for deg, i tillegg til å fjerne feilkodene, men du bor desverre litt langt unna.

 

Knekkingen i dørene skal for såvidt være der, men mulig den blir svakere hvis en får staget som er mellom dør og karosseriet til å være bedre festet i karosserifestet.

Det går an å kjøpe reparasjonskit til dette for Omega B, så kanskje en kan skaffe tilsvarene sett for Vectra B også.

De hos Opel vet nok dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange fungerende systemer for de årgangene der.

OP-COM som du finner på ebay påstår at det skal funke, men jeg vet ikke om den faktisk gjør det. Får sikkert svar ved å søke på diverse engelske forum, f.eks. vauxhallownersnetwork.co.uk

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår