Hauptmann Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Hei, folkens, dette er mitt første innlegg her, har hatt stor glede av alle de gode tipsene som jeg har lest rundt om på her på forumet. :) Har nettopp kjøpt meg en bil passende for mitt bruk, en Opel Combo 1,7 CDTI. Den går som et skudd og bruker utrolig lite diesel! Så har jeg lest den store 'Bilpleie for dummies' - tråden, og blitt temmelig inspirert, for å si det mildt! Men, det er én liten ting jeg lurer på: Er det påkrevd med CLAY første gangen man går løs på lakken? Det er dessverre for kaldt for clay nå, og jeg er ganske så sugen på å gå til verks med Meguiar's-produktene for å få en flott finish. Men det blir jo litt meningsløst hvis jeg må gjøre alt på nytt igjen om noen uker. Så hva er rådene fra dere erfarne? Vente litt og få gjort ALT riktig, eller droppe clay denne gangen? Lakken er ikke så verst, noen riper, et par steinspranghull, men ellers fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Clay er å anbefale, og ville aldri vært foruten dette produktet. Det som er viktig med clay, er å fjerne små nupper og forurensninger i lakken (asfalt støv, salt osv osv.) for å gjøre lakken smooth. Hvis du setter i gang med maskinen på disse småtingene, da vil paddene på maskinen fange disse opp, og vil ta de med på rundtur over hele bilen. Første bilen jeg testet roterende maskin med, som forøvrig var en gammel shabby volvo 240, så var det slik at jeg ikke orket å claye bagasjelokket, det var nok det dummeste jeg hadde gjort, da bilen ble værre enn da jeg startet. Så ja, clay er viktig, men det er også viktig med en sterk avfetting,da feks Prickbort. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauptmann Skrevet April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Ah, ok..da venter jeg til vi får 12 - 15 + her eller jeg kan låne en garasje. Prickbort fant jeg på Kokstad, 155,- for 1 liter på sprayflaske, og rimelige 333,- for en 5-litersdunk. Dette blir bra! Takk for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 da er vell Prickbort billigere å kjøpe oss Godkjemi.com prickbort Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauptmann Skrevet April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Joda, mulig det. Men jeg skal ha det i morgen. Så da blir det Kokstad ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Clay er essensielt før polering, vil jeg si....Hvis du kjenner med fingrene dine at lakken ikke er glatt som glass ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg