Gå til innhold

Vente med 'shining' ?

Ranger emnet


Hauptmann

Anbefalte innlegg

Hei, folkens, dette er mitt første innlegg her, har hatt stor glede av alle de gode tipsene som jeg har lest rundt om på her på forumet. :)

 

Har nettopp kjøpt meg en bil passende for mitt bruk, en Opel Combo 1,7 CDTI. Den går som et skudd og bruker utrolig lite diesel!

 

Så har jeg lest den store 'Bilpleie for dummies' - tråden, og blitt temmelig inspirert, for å si det mildt! Men, det er én liten ting jeg lurer på: Er det påkrevd med CLAY første gangen man går løs på lakken? Det er dessverre for kaldt for clay nå, og jeg er ganske så sugen på å gå til verks med Meguiar's-produktene for å få en flott finish. Men det blir jo litt meningsløst hvis jeg må gjøre alt på nytt igjen om noen uker. Så hva er rådene fra dere erfarne? Vente litt og få gjort ALT riktig, eller droppe clay denne gangen? Lakken er ikke så verst, noen riper, et par steinspranghull, men ellers fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clay er å anbefale, og ville aldri vært foruten dette produktet.

Det som er viktig med clay, er å fjerne små nupper og forurensninger i lakken (asfalt støv, salt osv osv.) for å gjøre lakken smooth.

Hvis du setter i gang med maskinen på disse småtingene, da vil paddene på maskinen fange disse opp, og vil ta de med på rundtur over hele bilen.

 

Første bilen jeg testet roterende maskin med, som forøvrig var en gammel shabby volvo 240, så var det slik at jeg ikke orket å claye bagasjelokket, det var nok det dummeste jeg hadde gjort, da bilen ble værre enn da jeg startet.

 

Så ja, clay er viktig, men det er også viktig med en sterk avfetting,da feks Prickbort.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår