Gå til innhold

Motor fusker helt tilfeldig.

Ranger emnet

da90el

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har et lite problem med min Skoda Octavia 1.6 '98. Det som skjer er at uten videre så slutter den å gå på noen cylindere. Jeg merker fort et krafttap når det skjer. Jeg har funnet ut at hvis jeg slår av tenningen og slår den på igjen så "fikser" det problemet for en stund(5 sekunder til dager).

Alle pluggene er gråfarget. Kompresjon er god.

Noen som vet hva det kan være?

Endret av da90el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke måle kontakt i pluggledninger slik som vanlige ledninger. Har prøvd å måle ohm med lydsignal for å høre om det er kontakt. Selv om du ikke får lyd kan pluggledningen fungere. Men det kan derimot være at det er brudd i ledningen, og at det av og til er kontakt i den.

Prøv i allefall å bytte pluggledninger.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Mener jeg har lest i vw forumdelen at coilene har en tendens til å ryke på folkevognmotorene, så kan jo være verdt å prøve en ny coil.

Det er på motorer med 1 coil per sylinder, 1.6litern har kun en coil...

Har du fått lest av feilkoder?

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut ledningen til Luftmassemåleren/luftmengdemåleren mens motoren går dersom turtallet ikke endrer seg i det hele tatt prøv å bytt den.

- Dersom du har coil pr cyl prøv å ta av kontakt forbindelsen dersom turtallet ikke endrer seg på aktuelle cylinderen, byt coil for den cyl.

Forresten har du prøvd å rense spjeldekammeren og målt cylinder lekk test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider