Gå til innhold

Når oljelampa uler/blinker.....

Ranger emnet


thojen

Anbefalte innlegg

Hva i huleste betyr det?

 

Når oljenivået er greit, oljetemp nærmer seg 96C, turtall nær 2000 begynner lampa i displayet å blinke og ule, den stopper hvis jeg clutcher og gir litt gass (2200 o/min), eller girer ned og får litt turtall da. Men den kommer tilbake ved turtall på ca 2000 igjen. Så det blir litt clutching/nedgiring for å få lampa til å holde kjeft...

 

Er det noen som opplever det samme? 90 mod Golf G60. 144.000km.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører og på helsynt 5W40, skal ikkje vere noke problem med det.

 

Trur sensoren sitter på høyre side av toppen sett forifra, vist ikkje det var der, så sitter den nede på filter-huset for oljefilteret en plass, har aldrig skifta den, så veit ikkje kor mykje stress det er.

 

vil absolutt ikkje anbefale å kjøre bilen når oljelampa blinker..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på golf 1,6 så er to oljetrykk målere, en til over 2000 rpm, og til under 2000. Jeg hadde omvendt problem, begynte å ule over, men forsvant under 2000rpm. Bytta oljebryter som måler over 2000rpm, da forsvant problemet. Den sitter oppå oljefilteret, den andre sitter på høyreside av motoren.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye galt det skulle være på kjerra da...

 

Ei pumpe koster ca..dritmye?

 

Har rimelig laber peiling på deler/priser osv.. Har skiftet det som kalles under/overtrukksføler til oljen, uten resultat. Det gjorde jeg for ikke lenge siden.

 

RSG60 (eller noen andre): Sensoren du beskriver, er det en av disse, eller en uavhengig av disse?

 

Den ene sensoren/måleren jeg skifta satt der oljeslangen går fra motor til G-lader, den andre satt på samma sida, bare lenger ned på motoren.

 

Hehe, ei instruksjonsbok hadde vel vært på sin plass for min del:D Med bildeforklaringer og greier... Vet jo knapt hvor delene befinner seg! Men men, lærer sakte men sikkert....:op

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er for mørkt til å sjekke i kveld. Skal ta en titt på hvor de sitter i morra. Et tips kan vere å sjekke på vwvortex sine forum eller the corrado forum. søk litt der på lignende problem. Linker finner du på hjemmesida mi.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under følger ei lita checklist over ting som kan forårsake problemet..

 

Fant og en annen tråd der problemet var en ødelagt hydraulisk løfter.. Du sa du hadde mye ulyd.. kansje det er problemet.

 

Here's a checklist for when the oil pressure warning sounds. A lot of people say it only comes on when cornering. I fought with this for about 3 years on and off -- on both mine and PoweredbyG60's cars - so feel I've tried almost everything. Some of the G60 experts may scorn, but this has to be one of the suckiest problems when you're a new G60 owner.

These are in order of simplicity. Eliminate the easy stuff first. Even if it doesn't help, hey it never hurts to have new oil

1. Oil and oil filter -- 20W50. Even though I recently forgot this. With lighter oil you will see lower oil pressures and possibly hear some valve chatter. Use the OEM filter. I tried several brands, only the OEM stopped the idiot light flashing.

 

2. Oil pressure switches -- There are two. One on top of the oil filter housing and one on the right side of the head. I thought the ones from Autozone would work fine -- they don't. Most of the third party switches will be marked with a single pressure value. The OEM ones operate over a pressure range. They don't cost a fortune and again, can't hurt to take them out of the equation. Also, check the wiring to the pressure senders. After fixing my oil pressure problem, the warning and idiot light both went off driving to work this morning. Gauges reads good but I pull over to check anyway. The yellow wire from the sender on top of the oil filter housing is hanging free. Everytime it touched against the block and grounded the warning went off. (Or maybe it's the other way round.) Anyway, check for bad connections.

 

056 919 081E -- 1.8 Bar, White

 

068 919 081 -- 1.2 - 1.6 Bar, Black

 

068 919 081A -- 1.9 Bar, Brown

 

Still looking -- 0.25 Bar, Blue

 

3. Oil pump snorkel may be blocked -- When I dropped my oil pan I found that somehow the plastic baffle was broken and bits of it had been chewed up by the crank. Plastic shavings completely blocked the feeder tube for the pump. Thank God there's a screen there.

 

4. Rod bearings -- by this point, I hope you've installed an oil pressure gauge to confirm your low pressure. If so and you're showing 0psi at idle you may have spun a bearing (thanks Sam). If you show 0 psi when driving STOP DRIVING. Rod bearings are not too difficult to replace and it's a good way to get acquainted with some of the internal workings of your engine.

 

034 105 701 -- Rod Bearing

 

5. Oil pump -- I have been reliably informed by G60ing that it's unusual for a G60 oil pump to go bad. If it does, they're pretty pricey. There's an 8V oil pump you can use that about $100 cheaper http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=562268.

 

037115105 -- G60 Oil Pump

 

6. If after all that you still have verified low oil pressure, you're looking at possibly bad main bearings or maybe even worse. I've never had to take it this far so all I can suggest is and

 

[Modified by Blown6T, 8:37 AM 4-9-2003]

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var svart og hvit måler som jeg skiftet, kjøpt fra Møller. Regner med de sendte med meg de riktige? Sto noe om brun og blå måler også, så jeg??? Mener ledningene skal være hele ihvertfall.

 

Men oljen,da? 20w50? Kjører med 5w40 jeg. Er Det tykkere/tynnere olje i forhold til 20w50? Hva anbefales egentlig?

 

Må vel lokalisere oljepumpa...;)

 

Uansett, punkt 1 på lista mi er girkassa jeg venter på...

 

;)

 

PS: Hvorfor er også jeg alltid blakk? :rolleyes:

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thojen

Tror det var svart og hvit måler som jeg skiftet, kjøpt fra Møller. Regner med de sendte med meg de riktige? Sto noe om brun og blå måler også, så jeg??? Mener ledningene skal være hele ihvertfall.

 

Men oljen,da? 20w50? Kjører med 5w40 jeg. Er Det tykkere/tynnere olje i forhold til 20w50? Hva anbefales egentlig?

 

Må vel lokalisere oljepumpa...;)

 

Uansett, punkt 1 på lista mi er girkassa jeg venter på...

 

;)

 

PS: Hvorfor er også jeg alltid blakk? :rolleyes:

 

bør ikke kjøre med såpass tjukk olje som 20W-50 på vinteren,ihvertfall.. jeg kjører med 10W-60 og det funker fint. Men,hvis det er så lavt trykk at lampa di lyser,når du bruker 10W-40,så tror jeg ikke det hjelper all verden å bruke annen olje,akkurat.. hos meg gikk oljetrykket fra ~3bar til ~3.5bar (@3000rpm) når jeg skifta fra 5W-40 til 10W-60.

 

tror jeg ville ha sjekka oljepumpa,hadde jeg vært deg.. den sitter vel innenfor bunnpanna (i sumpen)..

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår