Gå til innhold

Når oljelampa uler/blinker.....

Ranger emnet


thojen

Anbefalte innlegg

Lurer på dette med målerne da... Sto noe om brun og blå trykkmåler i tillegg til hvit/svart?

 

Betyr det at det er flere aktuelle trykkmålere som bør skiftes for å evt utelukke at det er feil med disse?

 

Det snedige er at alarmen går kun når motoren har blitt varm, og turtallet ligger under 2000-2100, og forsvinner ved ca 2200.

Det er dette jeg undrer litt over.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i fabrikk-boka til Corrado om oljetrykk-alarmen.

Ser nesten ut som om kanskje Møller må ta en kikk på bilen, grusomt usikker på hva det kan være som gjør at alarmen går.

 

Blir vel sikkert litt dyrt å skaffe seg feilsøkingsutstyr/måleinstrument for dette.

 

Hvis sensorer/ledninger er greie, er det vel kanskje nærliggende å tro at det er pumpa,da men.. Kanskje greit å få en feilsøking for å få det bekreftet uansett?

 

Sto i boka at olje-temperaturen ikke skulle være over 85C?? Antar at det gjaldt for å ta denne testen på sensorene, og ikke generelt? Jeg har iallefall oljetemp på 96C når motoren er varm..

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ulyder på motor da?

 

Det første du bør gjøre er å koble til en oljetrykksmåler, koster ca 200 for en på biltema. Måleren monterer du hvor en oljetrykkmåler sitter i dag, helst på oljefilterbraketten, ta ut en måler og sett i ett t stykke og monterer begge målerne på den.

Alt nødvendig til montering tror jeg følger med.

 

Oljetrykk bør ligge på over 5 bar på kald olje og ca 3 bar når olja er 80 grader.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å setter å setter på den turbotrykksmeteret, men hvor skal jeg montere den sendern? En av "hullene" over oljefilteret er vel til temperaturen og andre er vel en "nullpunkt" sender, som kun sender hvis trykket havarerer? Må jeg ha et sånt t-ledd som G60-Turbo prater om?

Kan jeg ikke bare skru nedi senderen nedi rett over filteret a? og så koble den kabelskoen på senderen igjen? Da merker jo fortsatt den havarisensoren hvis oljetrykket er for dårlig..... Noe hjelp der ute????

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår