doffenhardaua26 Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 fått en stor sprekk i glasset, så må bytte glass på lykt på min golf 4 1.6 higline 99 mod...lykta foran batteriet.. kan jeg bare bytte glasset? hvordan gjør jeg det det? har noe styling på lykta, husker ikke hva det heter...men hvordan får jeg det av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 fått en stor sprekk i glasset, så må bytte glass på lykt på min golf 4 1.6 higline 99 mod...lykta foran batteriet.. kan jeg bare bytte glasset? hvordan gjør jeg det det? har noe styling på lykta, husker ikke hva det heter...men hvordan får jeg det av? -Skru av lykta -Se om det glasset blir holdt på plass med noen metallklips, fjernes lett med ett skrujern. - Bruk en varmluftspistol på medium styrke, varm opp limet som holder glasset fast i lyktehuset, bruk f,eks en smørkniv til å forsiktig løsne glasset fra plasten, ta det gradvis så kommer glasset av. - Varm opp limrester og dra dem av. - Påfør nytt lim/silikon - Monter nytt glass - Monter metallklips - Vent 2-3timer med montering slik at lim/silikonet får tørket. Hvis det står øyelokk på glasset så kan du prøve å varme forsiktig slik at limet løsner.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffenhardaua26 Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 hva slags lim skal jeg bruke.... blir dette godkjent i eukontroll,hvis jeg ikke fikser det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Mener det er en 1er feil, men kommer vel an på sprekken og hvor nøye kontrollanten er. Du kan bruke sikaflex, tec7 og slike silikon-baserte lim. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffenhardaua26 Skrevet April 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 den gikk gjennom eukontrollen!uten å fikse på den Men hvis jeg bare kjører med en stor sprekk i glasset på lykta, vil lykta bli ødelagt?pærene osv.....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Pæra tåler det, men etter hvert vil det jo komme fukt i lykta noe som gjør at lyset blir dårligere + at det kan irre på kontaktpunktene til pæra. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg