Gå til innhold

Bass funker ikke

Ranger emnet

morten91

Anbefalte innlegg

Kjørte litt gris en dag, så knakk den ene fonokabelen(tuppen på den), inni monoblokka, så jeg skrudde opp siden på den, tok den ut, kjøpte ny kabler på biltema, med signal kabel etc, dro nye kabler, kobla i akuratt som før, nå vil ikke bassen funke, monoblokka går på etc etc, så vet signalkabelen funker, men den vil ikke spille, og av og til så slår basse ut å "dunk" så går det litt til så "dunk", og når den slår ut, slår monoblokka ut på protect, men nå, skjer det ikke noe i det hele tatt.

Allt funka før jeg bytta fonokabler, noen som har ANY idea om hva det kan ver? Har 0 peil nuh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altid greit med merke og modellnummer på utstyret du prater om.

Signalkabel har ingenting med at forsterker skrur seg av og på.

Forsterkeren trenger 12v og jord for å virke.

So får den remotespenning (vanligvis) ifra spiller for å skru seg på.

Koblet du ifra strømmen når du styrde på med forsterkeren?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altid greit med merke og modellnummer på utstyret du prater om.

Signalkabel har ingenting med at forsterker skrur seg av og på.

Forsterkeren trenger 12v og jord for å virke.

So får den remotespenning (vanligvis) ifra spiller for å skru seg på.

Koblet du ifra strømmen når du styrde på med forsterkeren?

Ja, koblet ifra strøm når jeg holdt på.

Monoblokk er MTX Thunder th4000 ( tror jeg ), sub 2x12 kicker.

Allt funka greit før jeg skifta kabler, så strøm og div skal ikke vere no problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelsjekk jordinga først vil jeg foreslå, kassa/forsterkeren har vel seila litt om du har knekt rca-stikket.

Ellers så kan det hende at kretskort/stikk på forsterkeren har fått en støkk også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelsjekk jordinga først vil jeg foreslå, kassa/forsterkeren har vel seila litt om du har knekt rca-stikket.

Ellers så kan det hende at kretskort/stikk på forsterkeren har fått en støkk også.

Jordinga har jeg sjekka, får nok strøm osv. Va vil det si at kretskort/stikk har fått en støkk da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider